نباید محصولات بی‌کیفیت از استان‌های دیگر به مازندران وارد شود
عضو هيئت مديره انجمن صنايع غذايي مازندران:

نباید محصولات بی‌کیفیت از استان‌های دیگر به مازندران وارد شود

<p><span style="font-size: larger;">عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: محصولاتی با کیفیت پایین از استان&zwnj;های دیگر به مازندران وارد نشود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمود سلیمانی صبح امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کار در عرصه تولید بسیار سخت و حساس است.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم سلامت و امنیت غذایی در بخش گوشت و لبنیات است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی مازندران با اشاره به اینکه شهرستان آمل در بخش صادرات، تولید و صنعت از شهرهای شاخص محسوب می‌شود، تصریح کرد: به‌دلیل اقتصاد بیمار جامعه برخی شغل‌ها دچار مشکل شده هر چند اختصاص مجوزها به افراد بی‌اطلاع نیز مشاهده می‌شود.

این مسئول گفت: امروزه تولیدکننده واقعی با دلسردی و یأس روبه‌رو است، هرچند کارشناسی اساسی برای اعطای وام به افراد انجام نمی‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه باید همه برای بیرون آمدن از رکود اقتصادی تلاش کنیم، ادامه داد: با توجه به کاهش سرانه مصرف گوشت در کشور بسیاری از واحدها دچار مشکل شدند، در حالی که روی آوردن به کالاهای چینی و ترک بیشتر شد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیشتر کارخانجات یا تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند، گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی با ظرفیت 30 تا 40 درصد خود در حال کار هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی مازندران با اشاره به چالش‌های فراوان در بحث مواد غذایی، بیان کرد: محدودیت دسترسی به مواد اولیه با کیفیت بالا در استان مشاهده می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه با افت کیفی تولیدات دخل با خرج واحدهای تولیدی نمی‌خواند، گفت: با این وجود کارخانجات به سود لازم نمی‌رسند.

سلیمانی با اعلام وجود طرح‌های دولتی ناکارآمد، اظهار کرد: ناهماهنگی و بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی از دیگر مشکلاتی است که در بین استانداری، اداره نظارت، استاندارد و شبکه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به رشد تولیدات سنتی و خانگی به همراه ورود محصولاتی با کیفیت پایین از استان‌های دیگر به مازندران، گفت: عدم توجه به سلامت در برخی واحدها هم از دیگر مشکلات است.

 

فارس مازندران


ارسال دیدگاه