دکتر روحانی شانیت مردم و خود را زیر سوال نبرد
انتقاد نماينده ساري و مياندرود از نخستين سفر استاني روحاني

دکتر روحانی شانیت مردم و خود را زیر سوال نبرد

<p> <div id='post-top' style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>نماینده ساری و میاندرود با انتقاد از نخستین سفر استانی روحانی به خوزستان نوشت:دكتر حسن روحاني بايد شأنيت و ارزش مردم، كابينه و حتي شخص خود را زير سوال نبرد.</span></div> </p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از  بلاغ،محمد دامادی در مقاله ای در روزنامه آرمان در خصوص اولین سفر استانی روحانی نوشته تنها دولتی که توانست سفرهای استانی را اجرا کند و به تمامی استان‌های ایران برود، دولت‌های نهم و دهم بود که با مدیریت محمود احمدی‌نژاد این سفرها انجام می‌شد.

 

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اينكه دولت قبل آغازگر اين كار بود ولي نتوانست نظرها را به خود جلب كند و انتقادات زيادي را در پرونده كاري خود باقي گذاشت از جمله رفتارهاي عوام‌پسند، تبليغاتي كه تمام هزينه آن از بيت‌المال تامين مي‌شد، اخذ نامه‌ها از مردم كه شأنيت آنها و شخص رئيس‌جمهور را زير سوال مي‌برد، تصویب طرح‌هاي عمراني و غيره عمراني كه به‌صورت فله‌اي انجام مي‌شد و... با مسائل زيادي همراه بود كه آثار آن تا به امروز به چشم مي‌آيد. با توجه به اتفاقاتي كه در دولت قبل درباره سفرهاي استاني رخ داد بسياري از مردم و مسئولان كشور تصويری خاكستري از سفرهاي استاني دارند بنابراين در همين راستا، دولت يازدهم بايد دست به عصا پيش رود تا فعاليت مثبتي را در كارنامه خود به ثبت برساند و همچنين تعريف نادرستي كه اذهان عمومي درباره سفرهاي استاني دارند را از بين ببرد.

 

به نوشته نماینده مردم ساری و میاندرود دولت تدبير و اميد نخستين سفر خود را به خوزستان آغاز كرده و اكنون تمامي انگشت‌ها به‌خصوص از سوي مخالفان دولت به سمت دكتر روحاني و نحوه اجرايي اين سفر نشانه رفته است لذا دولت و شخص دكتر روحاني بايد تمام دقت و حواس خود را خرج كند تا كارهاي دولت قبل تكرار نشود و آنها خروجي مورد قبولي از خود به جا بگذارند. به نظر می‌رسد دكتر روحاني با در نظر گرفتن چارچوب برنامه از پيش تعيين شده اين سفر را انجام می‌دهد و نبايد بار مالي جديدي ايجاد كند، سطح توقع مردم از مسئولان را در حد معقول و طبيعي نگه دارد و چشم‌انداز توسعه هر استان كه در سفر ديده مي‌شود را لحاظ نماید و همچنين به اصلي‌ترين كارهايي بپردازد كه در اولويت هستند نه كارهايی كه مي‌توان در تهران انجام داد.

 

دامادی متذکر شد:يكي از بزرگ‌ترين مشكلات سفرهاي استاني دولت قبل تاييد مصوبه‌هاي خلق‌الساعه و اتخاذ تصميمات آني بود. واقعيت اين است كه بسياري از مصوبات در دولت پيشين نياز به سفرهاي استاني نداشت و اتخاذ يا تاييد آن تنها جنبه نمايشي داشته است.

آرمان نوشته موضوع مهمي كه اقدامات گذشته در سفرهای استانی به آن توجهی نداشت، شأنيت مردم بود كه با گرفتن نامه يا راه‌اندازي كارناوال و خيلي از اقدامات ديگر، ارزش و جايگاه آنها را زير سوال مي‌برد. سياستمداران از اهميت نقش «جمعيت»ها خصوصا وقتي قصدشان نمايش قدرت باشد، آگاهند. جمعيت‌سازي، بزرگ‌ترين دغدغه و هدف دولت‌ها و سياستمداراني است كه قصد نمايش دارند كه چنين موضوعي را در دولت قبل شاهد بوديم. دكتر حسن روحاني بايد شأنيت و ارزش مردم، كابينه و حتي شخص خود را زير سوال نبرد.

 


ارسال دیدگاه