تلاش سازمان بنادر برای مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها
مديرکل ترانزيت و تعرفه سازمان بنادر عنوان کرد

تلاش سازمان بنادر برای مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها

<p><span style="font-size: larger;">مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر در زمینه حفاظت محیط&zwnj;زیست و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی&zwnj;ها وظیفه دارند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ خسرو سرایی ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: بنادر در زمینه حفاظت محیط‌زیست و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه درباره کاهش ذخایر آبزی خزر هم بندی را به پروتکل اضافه کردیم، بیان داشت: کاهش سطح آب خزر از موضوعات اساسی است که در این پروتکل اشاره شد.

سرایی با اشاره به اینکه موضوع اصلی این نشست حفاظت از محیط دریایی و آلودگی ناشی از تردد کشتی‌هاست، افزود: از این نشست باید در حد نشست توقع داشت و موضوع آلودگی‌های خزر به سطوح بالاتر مربوط می‌شود و مراجع خود را دارد.

وی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اینکه رویکرد این نشست درباره آلودگی‌ها و ذخایری که آبزیان دریایی را تهدید می‌کند چیست، گفت: آنچه که با بنادر ارتباط دارد، حفاظت محیط‌زیست و مقابله با آلودگی تردد کشتی‌هاست، اما در ارتباط با تردد کشتی‌بندی را اضافه کرده و به توافق رسیدیم.

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کاهش آب دریای خزر از موضوعاتی بود که در این پروتکل به آن اشاره شد، اظهار کرد: بنادر نظرات خود را اعلام کردند تا برای مقابله با کاهش سطح آب دریای خزر ورود پیدا کنند.

این مسئول با بیان اینکه اگر سطح آب دریایی خزر کاهش یابد کشتی‌ها نمی‌توانند از ظرفیت خود به صورت کامل استفاده کنند، گفت: چنانچه کشتی‌ها نتوانند از ظرفیت خود استفاده کنند، باید هزینه سفر کشتی و حمل بار را گران‌تر پرداخت کنند.

سرایی با اشاره به اینکه محیط‌زیست دریایی در حیطه سازمان بنادر نیست، درباره نحوه گردشگری دریایی ادامه داد: نیاز است مطالعات بیشتری از سوی همه کشورها درباره گردشگری دریایی انجام شود.

وی با بیان اینکه مسافرت دریایی بین کشورها نیاز به سرمایه زیادی دارد و باید از سوی این کشورها تامین شود، گفت: بعضی از کشورها معتقد هستند چون خزر در طول سال چند ماه از امواجی برخوردار است که مسافران دریایی به راحتی می‌توانند آن را تحمل کنند و کشتی‌های که از خزر تردد می‌کنند، از آبخور کمی برخوردار بوده و طول زیادی ندارند، به همین دلیل این مسئله باید به صورت اساسی مورد ارزیابی قرار گیرد.


ارسال دیدگاه