راه حل گشایش اقتصادی در کشور چیست؟

راه حل گشایش اقتصادی در کشور چیست؟

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">یکی از پایه&zwnj;های اقتصاد مقاومتی درون&zwnj;زایی آن است، یعنی متکی برخود بودن و تاثیر نپذیرفتن از تکانه&zwnj;های بین&zwnj;المللی؛ چنین اقتصادی میتواند ضامن بقای آرمان&zwnj;های انقلاب باشد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ دوره پسابرجام را باید به بازسازی فرهنگ اقتصادی کشور اختصاص داد. با ورود سرمایه های آزاد شده و ایجاد شدن فرصت های جدید اقتصادی پس از رفع تحریم ها، رویکرد اصلی دولت باید هدایت سرمایه به سمت زیر ساخت ها و پایه های اقتصادی باشد؛ وگرنه در صورتی که این حجم از سرمایه ملی به سمت واردات و خرید کالاهای مصرفی خارجی سوق داده شود تنها ارمغان آن برای کشور وابستگی بیش از پیش خواهد بود.
 
در روز های گذشته در رسانه های مختلف خبر از حضور برند‌های مصرفی آمریکایی بود، مک دونالد و نوشابه های آمریکایی بد نیست اما ایران از آمریکا طلب‌های مهم‌تری دارد. قطعات حساس هواپیمایی و سرمایه‌های کلان بلوکه شده و تکنولوژی‌های خاصی که تا امروز در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داشت از برگر‌های آمریکایی برای مردم ما مهم‌تر است.
 
تحریم‌های ظالمانه علمی، اقتصادی و تسلیحاتی غرب علیه ایران منحصر به امروز نیست، بلکه در طول سی و شش سال تحریم های  سخت و دشواری را بر ما تحمیل کردند. تحریم تسلیحاتی که از بدو انقلاب و با تحویل ندادن جنگنده های خریداری شده آمریکایی به ایران آغاز شد و در طول جنگ تحمیلی به اوج خود رسید امروز باعث شده تا ما در زمینه های مختلف نظامی به خود شکوفایی برسیم و شاهد نوآوری ها و موفقیت‌های بزرگی همچون جنگنده قاهر در صنعت هوایی، ناوشکن جماران در صنعت دریایی و موشک بالستیک عماد در صنعت هوا فضا باشیم.
 
تحریم ها برای ما به منزله یک شمشیر دولبه بود؛ در صورتی که با آن به صورت انفعالی برخورد می شد بدون شک عرصه را به طرف مقابل واگذار کرده بودیم، اما وقتی در مقابل زمانی که به نقد ظرفیت‌های داخلی پرداختیم و به مبانی اقتصاد مقاومتی پایبند بودیم توانستیم آنرا به یک فرصت بزرگ و تکرار نشدنی بدل کنیم.
 
با چنین شرایطی، امروز و در برهه‌ای که سخن از رفع تحریم هاست  باید بیش از گذشته به مبانی اقتصاد مقاومتی پایبند بود. چراکه با توجه به اهداف و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی، غرب هیچ گاه از سنگ‌اندازی در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب دست بر نخواهد داشت. یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زایی آن است، یعنی متکی برخود بودن و تاثیر نپذیرفتن از تکانه‌های بین‌المللی؛ چنین اقتصادی می تواند ضامن بقای آرمان‌های انقلاب باشد.
 
 در خاتمه می‌توان به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی اشاره کرد:
"گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت  تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت شود که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها به واردات بی‌رویه نینجامد و بخصوص از وارد کردن هرگونه موارد مصرفی از آمریکا جدا پرهیز شود."
 
بنابراین باید توجه داشت که پسابرجام برای ما یک فرصت است تا در آن اقتصاد مقاومتی را به اوج شکوفایی برسانیم و همانطور که رهبری اشاره فرمودند در این برهه حساس از نفوذ فرهنگی اقتصادی دشمن در کشورمان جلوگیری کنیم.

 

 

 


منبع: فرهنگ نیوز


ارسال دیدگاه