طرح آزمایشی بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی در نکا آغاز می‌شود

طرح آزمایشی بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی در نکا آغاز می‌شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">طرح کشوری تکمیل بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی در شهرستان نکا به&zwnj;عنوان نماینده شمال ایران، همراه با 3 شهر دیگر کشور انجام می&zwnj;شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ طرح راه‌اندازی و تکمیل بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی به صورت آزمایشی در چهار استان کشور اجرایی می‌شود که طی آن شهرستان‌های نکا از استان مازندران، ازنا از استان لرستان، ساوه از استان مرکزی و خرمشهر از استان خوزستان برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند.

به این منظور کارگران می‌توانند با مطالعه دقیق شرایط و نحوه ثبت نام در سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی http://www.samanehrefah.ir که تنها برای این 4 شهر قابل دسترسی و استفاده است، مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل مشخصات خود اقدام کنند.
 

 

 

در همین راستا، علی اکبری نودهی در گفت‌وگویی گفت: دولت برای اجرای طرح ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی نیاز به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی کارگران و استادکاران ساختمانی دارد که باتوجه به فاکتورهای درنظر گرفته شده، شهرستان نکا به‌عنوان نماینده شهرهای شمال غرب، شمال و شمال شرقی کشور در جمع 4 شهر منتخب دولت انتخاب شده است.

 

 

 

 

وی ساماندهی مناسب بیمه‌گذاران کارگر و استادکار ساختمانی، معرفی به ادارت و نهادها، ارائه گواهی و مهارت‌های مورد نظر و فعالیت در انجام آموزش‌های ایمنی در انجمن صنفی کارگران ساختمانی نکا را به همراه شمول شرط جمعیت زیر 150 هزار نفری شهرستان، عامل انتخاب نکا در این طرح برشمرد.

 

 

 

 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان نکا با اشاره به وجود جمعیت یک هزار و 350 نفری بیمه‌شدگان ساختمانی، اظهار کرد: یقینا با انجام این طرح، یک هزار و 500 نفر از استادکاران و کارگران ساختمانی که در قالب بیمه‌های دیگر مانند کشاورزی، باغداری، باربری و سایر هستند، اجباراً در این سایت ثبت نام شده و به جمعیت بیمه‌شده کارگران ساختمانی نکا اضافه می‌شوند.

 

 

 

 

این مسئول با تأکید بر تاثیر اجتماع سال گذشته کارگران ساختمانی در مقابل مجلس در اعتراض به موضوع بیمه کارگران ساختمانی، سهمیه سال جدید اختصاص داده شده از سوی دولت برای نکا را 700 نفر عنوان  و خاطرنشان کرد: این تعداد که با اعتراض سال گذشته، امسال برای نکا درنظر گرفته شد را در طول 4 سال نمی‌توانستیم کسب کنیم.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه از سال 89 که آغاز روند بیمه کارگران ساختمانی در کشور بود تا سال 93 تنها 800 سهمیه به نکا اختصاص داده شده بود، اضافه کرد: ولی پس از اعتراضات سال گذشته و در عرض یک سال، 700 سهمیه به نکا اختصاص داده شد که از این میان 300 نفر حتی ذفترچه هم دریافت کرده‌اند.

 

 

اکبری از برگزاری جلسه با ادارات مرتبط با طرح در فرماندار ی نکا برای روز شنبه 23 آبان نیز خبر داد و انتظار ورود مناسب نهادهای مرتبط برای اجرای بهتر این طرح کشوری در نکا را خواستار شد.

 

مرجع:نکا خبر

 


ارسال دیدگاه