شرق مازندران هم در تسخیر دستفروشان+تصاویر
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

شرق مازندران هم در تسخیر دستفروشان+تصاویر

<p><span style="font-size: larger;">شاید حضور گسترده دستفروشان در غرب مازندران به دلیل توریستی بودن این منطقه دور از دهن نباشد، اما جالب است بدانید که شرق مازندران نیز دست کمی از غرب استان ندارد.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ شاید حضور گسترده دستفروشان در غرب مازندران به دلیل توریستی بودن این منطقه دور از دهن نباشد، اما جالب است بدانید که شرق مازندران نیز دست کمی از غرب استان ندارد.

کافی است از مرکز مازندران به سمت شرق استان حرکت کنید، در همان بدو خروج از ساری و قرار گرفتن در کمربندی ساری نکا با موج فراوان دستفروشان و باری هایی  مواجه خواهید شد که در مدخل ورودی و خروجی شهرهای این منطقه گرفته تا حاشیه کمربندی ها بساط شان را پهن کرده اند.

از میاندرود و نکا گرفته تا کوهستان، رستم کلا، بهشهر، خلیل شهر و گلوگاه، همه و همه در تسخیر دستفروشان بومی و غیر بومی است که به فروش اقلامی نظیر: کیف، کفش، صنایع دستی، پوشاک و انواع میوه های فصلی می پردازند.

هرچند بی توجهی و کم توجهی مسئولان در ساماندهی و نظارت دستفروشان و بیکاری جوانان در طی سالیان اخیر، ز دلایل اصلی افزایش دستفروشان در مازندران است اما ضرورت ساماندهی این دستفروشان از جمله نکات قابل تاملی است که نباید مغفول بماند.

بر اسااس این گزارش، هرچند آمار دقیقی از تعداد دستفروشان فعال در استان وجود ندارد اما به جرات میتوان گفت بیش از هزار دستفروش در استان در حال فعالیت و ارتزاق هستند که همین مقدار دلیل مناسبی است برای توجه و تدبیر مسئولان استان، تا تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.


بی شک می توان با ساماندهی این دستفروشان در بازارچه های بین راهی، ضمن حفظ فرصت شغلی و تامین نیازهای مادی این قشر اجتماع، با حفظ زیباسازی حاشیه شهرها، نسبت به نظارت بر نرخ ها و فعالیت دستفروشان نیز اقدام جدی و بهتری داشت.

امر و اتفاقی که امیدواریم با افزایش روز افزون تعداد دستفروشان در استان، در آینده ای نزدیک به وقوع بپیوندد.

 


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه