طرح خرید کالای ایرانی باید منجر به افزایش کیفیت کالا شود

طرح خرید کالای ایرانی باید منجر به افزایش کیفیت کالا شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: طرح خرید کالای ایرانی باید منجر به افزایش کیفیت تولیدات داخلی شود و هدف آن تنها فروش کالا نباشد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد جلال الدین شکریه اظهار کرد: در اجرای تصمیم دولت که فروش کالای داخلی را در قالب طرح اعطای تسهیلات رقم زده است ، باید مراقب بود تا این طرح بار تورمی را برای بازار ایجاد نکند.


وی تصریح کرد: قاعدتا این اقدامات برای خروج کشور از رکود اقتصادی به صورت مقطعی می تواند موثر باشد اما برای بلندمدت مناسب نیست.


شکریه افزود: با توجه به وضعیت فعلی بازار که شاهد تقاضای کم و عرضه زیاد هستیم، اجرای طرح خرید کالای ایرانی در قالب ارائه تسهیلات می تواند بهترین فرصت برای تولیدکنندگان به منظور ارتقاء کیفیت تولیدات باشد.


نایب رییس اول اتاق اصناف ایران ادامه داد: تولید کنندگان خودرو و لوازم خانگی داخلی باید بدانند که برای باقی ماندن در بازار تنها باید کالای باکیفیت تولید کنند چون در شرایط فعلی ارتقاء کمی و کیفی یک ضرورت است.


شکریه اظهار کرد: تولید کننده داخلی با افزایش کیفیت کالا خود در فرهنگ سازی مصرف محصولات ایرانی سهیم می شود و به این ترتیب زمینه ترغیب مردم به خرید کالای داخلی افزایش می یابد.


وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح تنها قشر کارمند را پوشش می دهد ، افزود: این طرح برای نظام توزیع برخی از واحدهای صنفی می تواند خوب باشد چرا که دایمی نیست و تنها در یک بازده زمانی کوتاه اثر گذار است.

 

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه