فله فروشی بلای جان تجارت زعفران است

فله فروشی بلای جان تجارت زعفران است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"> نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: خام&zwnj;فروشی و فله&zwnj;فروشی زعفران بلای جان تجارت این گیاه ارزشمند شده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محسن احتشام، مشکلات اساسی فعالان عرصه تولید و صادرات زعفران را کمبود نقدینگی و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی برشمرد و اظهار داشت: هم اکنون رقابت شدیدی بین کشورهایی که نرخ سود بانکی پایین دارند و در نمایشگاه‌ها از آنها حمایت می‌شود، وجود دارد.


وی تصریح کرد: آنها زعفران ایران را به صورت خام و فله خریداری کرده و پس از بسته‌بندی دوباره در بازارهای جهان عرضه می‌کنند.


احتشام بیان کرد: نیاز است در راستای جلوگیری از خام فروشی و فله‌فروشی اقداماتی در راستای نشان (برند)سازی انجام شود که بتوان زعفران را به صورت بسته‌بندی و در قالب محصولات متنوع عرضه کرد.


نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار قرص زعفران و آدامس زعفرانی در قاینات تولید شده است، گفت: تلاش شده است تا برای ایجاد ارزش افزوده زعفران اقدامات جدی صورت گرفته و ضمن جلوگیری از خام‌فروشی این محصول، به سمت بسته‌بندی بهتر گام برداریم.


وی افزود: ظرفیت‌های بالای خراسان جنوبی و به ویژه قاینات در تولید و صادرات زعفران، نیازمند تلاش‌های بیشتر برای تکمیل زنجیره تولید تا عرضه این محصول و جلوگیری از خام فروشی آن است.


احتشام با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دومین استان تولیدکننده زعفران در کشور است، گفت: این استان مرغوب‌ترین و کیفی‌ترین زعفران را تولید می‌کند به طوری که نام زعفران با نام قاینات عجین است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵ تن زعفران از مزارع خراسان جنوبی برداشت شود.

 

 

 

 


منبع: تسنیم

 


ارسال دیدگاه