عرضه لوازم آرایشی قاچاق در بازار/ شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد تبلیغ کالاهای جعلی هستند
معاون دانشگاه علوم پزشکي مازندران خبر داد

عرضه لوازم آرایشی قاچاق در بازار/ شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد تبلیغ کالاهای جعلی هستند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه داروها و مکمل&zwnj;ها و فرآورده&zwnj;های آرایشی بهداشتی جزو موادی بوده که با سلامت مردم در ارتباط هستند، گفت: شبکه&zwnj;های ماهواره&zwnj;ای درصدد تبلیغ کالاهای جعلی هستند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛   مجید سعیدی ظهر امروز در همایش قاچاق کالاهای سلامت‌محور در ساری با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که کشور با آن رو به رو است تولید داروی قاچاق در کشورهای همسایه مانند پاکستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و ترکمنستان است، گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت صنایع داروسازی در کشور حدود چهار تا پنج درصد داروهایی که در بازار عرضه می‌شود، به صورت قاچاق است.



وی با اعلام اینکه داروها و مکمل‌ها، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی بهداشتی جزو موادی هستند که با سلامت مردم در ارتباط هستند، بیان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد تبلیغ کالاهای جعلی هستند و برخی مردم فکر می‌کنند این تبلیغات‌ها صورت می‌گیرد.



سعیدی از عرضه کالاهای قاچاق در آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های بدن‌سازی و برخی از عطاری‌ها خبر داد و افزود: در عرضه داروها بحث بسیار حساس است و هیچ مماشاتی با این پدیده قاچاق نداریم.



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه داروهای خارج از توزیع رسمی شبکه با قاچاق متفاوت است، تصریح کرد: زمانی در این بخش موفق خواهیم بود که نظارت‌ها دقیق و محکم باشد.



این مسئول با اشاره به اینکه 50 درصد محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار قاچاق است، از عرصه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در کنار خیابان‌ها از سوی دست‌فروشان در سطح استان خبر داد.



وی با هشدار به مصرف داروهای قاچاق و آسیب‌های استفاده از آن، بیان کرد: با تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای شاهد توزیع محصولات بهداشتی از طریق پیک‌های موتوری و پست هستیم.



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم با سلامت جان مردم بازی شود، گفت: در این بخش باید نظارت‌ها قوی و جدی باشد.

 

 

 

 

فارس


ارسال دیدگاه