دلیل افزایش قیمت طلا در بازار
عضو هيات امنا صنف طلا و جواهر تهران

دلیل افزایش قیمت طلا در بازار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"> قیمت طلا با توجه به کاهش قیمت های جهانی در بازار داخلی نه تنها کاهش قیمتی نداشته بلکه در ۴۸ ساعت گذشته افزایش نیز داشته است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ احمد وفادار عضو هيات امنا صنف طلا و جواهر تهران درباره نرخ جهانی طلا گفت: نرخ جهانی طلا در هفته های گذشته به دلیل افزایش بهره بانک های امریکایی ، روبه کاهش است. وی افزود: درباره آینده نرخ جهانی طلا نمی توان پیش بینی خاصی داشت اما چندی پیش یکی از کارشناسان بورس آلمان اعلام کرده بود: در دراز مدت قیمت طلا به نرخ های قبلی بازخواهد گشت.


وفادار درباره افزایش نرخ ارز در داخل کشور تصریح کرد: این افزایش باعث شده قیمت طلا برخلاف روند جهانی خود دچارکاهش نشود. لذا قیمت طلا با توجه به کاهش قیمت های جهانی در بازار داخلی نه تنها کاهش قیمتی نداشته بلکه در ۴۸ ساعت گذشته افزایش نیز داشته است.


عضو اتاق اصناف تهران اظهار داشت: قیمت طلا به واسطه اینکه یک کالای سرمایه ای و فلز جهانی است ارتباط چندانی با مراسم و مناسبت های مذهبی نداشته و خروج از ماه محرم نیز تاثیری بر روی قیمت این کالا نخواهد داشت. وی گفت: مهمترین عامل بر قیمت طلا و جواهر در کشور نرخ دلار بوده و در صورت افزایش این نرخ، قیمت طلا نیز افزایش خواهد داشت.


وفادار در باره آینده بازار طلا و سکه بیان داشت: به نظرم تغییر چندانی در قیمت ها رخ نداده و قیمت طلا در هر گرم حدود ۹۵ هزار تومان و قیمت سکه زیر یک میلیون تومان و در حدود ۹۲۰ تا ۹۴۰ هزار تومان مانده و بازار از یک ثبات نسبی برخوردار خواهد بود.

 



قیمت ها به ریال:

سکه بهار آزادی طرح جدید: ۹۱۸۵۰۰۰
سکه بهار آزادی: ۹۱۸۰۰۰۰
نیم سکه: ۴۶۴۰۰۰۰
ربع سکه: ۲۵۱۰۰۰۰

گرم طلای ۱۸ عیار: ۹۳۵۷۰۰
گرم طلای ۲۴ عیار: ۱۲۴۷۳۰۰

 

 

 

 

 

تراز


ارسال دیدگاه