بسته ضد رکودی دولت درباره ایجاد شغل چیزی ننوشته! / دولت به ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی پایبند باشد

بسته ضد رکودی دولت درباره ایجاد شغل چیزی ننوشته! / دولت به ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی پایبند باشد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">در این بسته کاش دولت محترم و تیم اقتصادی آقای رئیس جمهور برای اشتغال کشور اقدامات ساختاری و ریشه ای انجام میداد وگرنه با فروش چند ده هزار خودرو به مردم آن هم به صورت قسطی مشکل کشور حل نخواهد شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  دکتر ابراهیم رزاقی استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه به نظر میرسد طرح خروج از رکود و بسته ای که دولت آقای روحانی برای اقتصاد ایران پیچیده است یک طرح موقتی برای اقتصاد ایران بوده و نگاهی بلندمدت نداشته باشد  گفت: من فکر نمیکنم با این بسته ای که دولت برای اقتصاد نوشته، اقتصاد ایران از خروج خارج شود.


 وی اضافه کرد: مهم ترین مشکل اقتصاد ایران تولید است، اقتصاد ایران تولید محور نیست و ما هر چه میکشیم از دلالها و واسطه ها میکشیم. رزاقی تصریح کرد: اقتصاد ایران هم اکنون در یک رکود مفرط و ادامه دار در حال حرکت است و این رکود باید توسط سیاستهای اقتصادی دولت به رونق تبدیل گردد. وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد ایران در دست دلالهاست و توسط آنها مدیریت میشود گفت: تا مشکل تولید حل نشود بسته ها نیز برای اقتصاد ایران کارساز نخواهد شد.


رزاقی با بیان اینکه هم اکنون کشور با بحران بیکاری مواجه است و میلیون ها جوان بیکار در انتظار کار برای خود هستند، گفت: در این بسته کاش دولت محترم و تیم اقتصادی آقای رئیس جمهور برای اشتغال کشور اقدامات ساختاری و ریشه ای انجام میداد وگرنه با فروش چند ده هزار خودرو به مردم آن هم به صورت قسطی مشکل کشور حل نخواهد شد.


این اقتصاددان بازگشت و توجه به مفاهیم اقتصاد مقاومتی را لازمه یک اقتصاد پویا و کارآمد در دوره کنونی برای اقتصاد ایران دانست و اضافه کرد: آنچه امروز اقتصاد ایران را مدیریت میکند تفکر لیبرالی است و تا این تفکر هست نمیتوان به بازدهی در اقتصاد ایران امیدوار بود.


 وی گفت:" امروز واردات چند ده میلیارد دلاری نمونه بارز این ادعاست. من از دولت محترم سوال میکنم چرا جلوی واردات انبوه کالاهای لوکس و غیرضروری گرفته نمی‌شود؟ من از دولت محترم سوال میکنم چرا با وجود اینکه در بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدکننده هستیم و حتی مازاد تولید داریم، دولت محترم همین کالا را به صورت گسترده از خارج وارد میکند؟"


عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران توضیح داد: امیدواریم دولت محترم هر چه زودتر و سریعتر خود را به مبانی اقتصاد مقاومتی مقید کند و سیاستهای ۲۴ گانه ابلاغی توسط رهبرمعظم انقلاب را در کشور پیاده سازی کند. وی در پایان از دولت خواست تا برای واردات کالا سخت گیری بیشتری انجام دهد ، چرا که واردات کالا سبب زیان به تولید و ضد اشتغال خواهد بود.

 

 

 

 

تراز


ارسال دیدگاه