«ایران‌دومینو»؛ نخستین تولیدکننده دومینو با استاندارد جهانی در ایران/نبوغ جوان مازندرانی در تولید
ما مي‌توانيم

«ایران‌دومینو»؛ نخستین تولیدکننده دومینو با استاندارد جهانی در ایران/نبوغ جوان مازندرانی در تولید

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیرعامل شرکت ایران دومینو خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل در گرایش به این فعالیت، گسترش دومینو به&zwnj;صورت حرفه&zwnj;ای در ایران بوده، این سرگرمی از پرطرفدارترین سرگرمی&zwnj;های فکری دنیا محسوب می&zwnj;شود، این ضعف را در ایران حس می&zwnj;کردم که آن طور که باید و شاید دومینو در ایران معرفی نشده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حامد اسدی مدیرعامل شرکت ایران دومینو اهل قائم‌شهر که این شرکت به‌عنوان نخستین تولیدکننده دومینو با استاندارد جهانی در ایران معرفی شده است.


اسدی بیان کرد: فعالیت شرکت ایران دومینو از اسفند ماه سال 1390 شروع شد، اما این شرکت به‌طور رسمی تولیدات خود را از 30 شهریور 92 به بازار عرضه کرده است.

مدیرعامل شرکت ایران دومینو خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل در گرایش به این فعالیت، گسترش دومینو به‌صورت حرفه‌ای در ایران بوده، این سرگرمی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های فکری دنیا محسوب می‌شود، این ضعف را در ایران حس می‌کردم که آن طور که باید و شاید دومینو در ایران معرفی نشده است، در این مدت همیشه سعی کردیم بهترین محصول را با درنظر گرفتن کم‌ترین سود به‌دست مصرف‌کننده برسانیم، میزان فروش ما نشان‌دهنده این امر است.

قطعات دومینو از چه ماده‌ای تولید می‌­شوند؟ آیا ابعاد، رنگ و وزن استانداردی برای آن­ها وجود دارد؟

جنس و کیفیت تولیدات شرکت بنا به درخواست مشتریان و عمدتاً مواد اولیه آن از پلی‌پروپیلن و ABS است که طی فرآیند تزریق تولید می‌شوند.

ایران دومینو به‌عنوان نخستین تولیدکننده دومینو در اندازه و وزن دقیق جهانی در ایران است که این ابعاد برگرفته از مرجع جهانی دومینو است (اندازه قطعات 2.4*0.7*4.7 سانتی‌متر با وزن 8 گرم). با توجه به جذابیت فوق‌العاده این سرگرمی باید در انتخاب رنگ‌های قطعات از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده شود.


آیا تنوع مفهومی نیز در این محصولات وجود دارد؟

تولیدات ایران دومینو در دو کیفیت (آموزشی، حرفه‌ای) نیز تولید می‌شوند، این دو محصول از نظر وزن و ابعاد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند فقط قیمت مصرف‌کننده و نوع مواد اولیه متفاوت است.

از دیگر محصولات اختصاصی شرکت می‌توان به: خط‌کش چیدمان، دی‌وی‌دی آموزش تخصصی دومینو، فلش‌کارت آموزشی، طراحی نرم‌افزارهای تخصصی محاسباتی دومینو و طراحی و ساخت نخستین بازی دومینو به‌صورت آنلاین و تحت سیستم عامل آندروید اشاره کرد.


چند خط تولید با چه ظرفیتی در کارخانه شما مشغول کار است؟ ماشین‌آلات ایرانی هستند یا خارجی؟ تولیدات شرکت ایران دومینو در کجاست؟

دو خط تولید و روزانه در دو شیفت کاری مشغول به کار هستیم، تمام ماشین‌آلات هم ایرانی هستند.

شرکت ایران دومینو در قائم‌شهر است و در هفت استان نیز نمایندگی داریم که کارهای آموزشی و فروش مهره‌ها را در آن استان‌ها انجام می‌دهند.

اصولاً در ایران استقبال از دومینو چگونه است و برنامه‌­های توسعه بازار شما چه بوده؟

دومینو در گذشته به‌صورت یک سرگرمی خانگی و غیرحرفه‌ای در ایران دنبال می‌شده اما با توجه به رویکرد شرکت و برگزاری مسابقات متعدد در استان‌ها و شهرها در سطوح مختلف (دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی و در آینده نزدیک در سطح ارگان‌ها و شرکت‌ها) این سرگرمی جذاب را بیش از پیش محبوب‌تر کرده است، در همین راستا ایران دومینو به‌عنوان تولیدکننده قطعات استاندارد دومینو با حضور در بازار اسباب‌بازی توانست این نوع قطعات را به بازار عرضه کند.

همچنین در برخی از مدارس برای افزایش تمرکز و خلاقیت دانش‌آموزان کلاس‌های آموزش دومینو را در مدارس برگزار می‌کنند که از استقبال خوبی نیز توسط دانش‌آموزان صورت گرفته اما متأسفانه با سیکل اداری و سلیقه‌ای بودن این سیکل در بعضی از شهرها و مدارس به مشکل برخورده‌ایم.

آیا رقبای خارجی در بازار داخل دارید؟ چند مجموعه با چه ظرفیتی در حال حاضر در کشور مشغول تولید قطعات دومینو هستند؟ آیا مجموعه شما برنامه‌های صادراتی هم دارد؟ به چه کشورهایی؟

تولیدکننده‌های زیادی در ایران به تولید قطعات دومینو در سایز و اندازه غیراستاندارد می‌پردازند. با توجه به آنچه اشاره کردم، شرکت ما همچنان در ایران به‌عنوان نخستین تولیدکننده دومینو استاندارد شناخته می‌شود و قطعات استاندارد مرجع جهانی نیز در بازار داخلی با توجه به قیمت بسیار بالا عرضه نمی‌شوند.


پیشنهاداتی برای صادرات به کشورهای استرالیا، تاجیکستان و امارات شده که در مرحله بررسی آنها هستیم، در ضمن خود شرکت نظر دارد صادرات خود را به کشورهای همسایه آغاز کند که برای این کار نیاز به حمایت بیشتر توسط دولت داریم.

چالش‌­های خاص فعالیت تولیدی شما در حال حاضر چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تولیدات ما نوسانات بی‌رویه قیمت مواد اولیه است و با توجه به رویکرد شرکت در راستای ثبات قیمتی در این دو سال سعی بر این بوده افزایش قیمتی نداشته باشیم و شدیداً در حال مبارزه با این بی‌ثباتی قیمت پلیمرها هستیم.

برنامه‌­ها و طرح­‌های توسعه تولید خواهید داشت یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین طرح‌های شرکت ایران دومینو برگزاری کلاس‌های دوره‌ای دومینو در تمامی مدارس کشور است که تا به امروز موفق شده در 6 استان، مازندران، همدان، تهران، اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری شروع به کار کند و همچنین در حال برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات جهانی دومینو نیز هستیم که این امر می‌تواند بزرگ‌ترین اتفاق تاریخی دومینو در ایران باشد زیرا برای اولین‌بار در ایران این مسابقات نیز برگزار خواهد شد.

در امر برندسازی چه فعالیت‌­هایی انجام داده‌­اید؟

ایران دومینو، سایت خود را به‌منظور پوشش نیاز علاقه‌مندان در سراسر کشور، از ابتدای امر ایجاد کرده و به‌طور مستمر، آن را بهبود می‌بخشد و با حضور در نخستین صفحه گوگل با Rank بالا، به‌عنوان اولین مرجع تخصصی دومینو شناخته می‌شود.

از طرفی Brand Image یا تصویر برند ایران دومینو با مسابقه‌هایش است و همچنین با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فروش و سفارش‌گیری آنلاین توانسته ارتباط موثری با مخاطبین خود ایجاد کند.

هدیه ایران دومینو به مشتریان، لذت یک بازی خوب و حرفه‌ای برای همه است. کیفیت مهره‌ها و ایمنی و دوام آن، مطابق با استانداردهای جهانی معرف برند ایران دومینو است.


اگر صحبت تکمیلی دارید بفرمایید.

ایران دومینو همواره سعی کرده با حضور بهترین‌های دومینوی ایران در گروه خود علاوه بر تولید محصولاتی باکیفیت و قیمتی بسیار مناسب بتواند این سرگرمی فوق‌العاده را به ملت عزیزمان معرفی کند و این امر را در مسیرهای (تولید قطعات، آموزش، رکوردشکنی‌ها، اجرای طرح‌های سفارشی تبلیغاتی) پیش ببرد و در آخر به‌عنوان یک عضو کوچک در این جامعه درخواست حمایت مسئولان مرتبط را دارم و همچنین از مردم عزیزمان می‌خواهم همیشه به کیفیت محصولات برای خرید کالاها به‌ویژه برای کودکان خود دقت ویژه‌ای داشته باشند.

به اميد موفقيت روزافزون كشورمان و فعالين این صنعت با اراده و قلب مطمئن همچنان استوار ادامه خواهيم داد، با حمايت شما مصرف‌كننده عزيز و گرامی.

 

مرجع:قائم انلاین

 


ارسال دیدگاه