نوشهر پیشرو در اجرای طرح خانه مسافر مازندران/ ساماندهی ۷ هزار واحد استیجاری در استان

نوشهر پیشرو در اجرای طرح خانه مسافر مازندران/ ساماندهی ۷ هزار واحد استیجاری در استان

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مجری طرح خانه مسافر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ساماندهی و شناسایی ۷ هزار واحد خانه مسافر در این استان خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ هوشنگ مرادی در گفت‌وگو با نوشهرآنلاین، اظهار کرد: از مجموع ۷ هزار واحد مسکونی شناسایی و ساماندهی در قالب طرح خانه مسافر، یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستای استان در شش ماهه اول سال ۹۴ شناسایی و ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان نوشهر با صدور بیشترین پروانه بهره‌برداری، ساماندهی و شناسایی یک هزار واحد مسکونی به‌عنوان شهرستان موفق در اجرای طرح خانه مسافر در سطح استان مازندران بوده است.

مجری طرح خانه مسافر مجری طرح خانه مسافر استان مازندران اضافه کرد: شهرهای رامسر و چالوس نیز در رتبه‌بندی ساماندهی و شناسایی خانه مسافر در سطح استان بوده که با توجه به موفقیت نوشهر در اجرای طرح خانه مسافر، این شهرستان به عنوان شهر پایلوت به سطح کشور معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح خانه مسافر و جذب گردشگری و ساماندهی خدمات گفت: با توجه به علایق و سلایق مسافران و گردشگران، بخش اعظمی از مالکان، انواع مختلف واحدهای خود را به اسکان مسافران اختصاص می‌دهند که این امر به دلیل عدم نظارت سازمان‌های ذیربط بعضا باعث بروز مشکلاتی می‌شود

مرادی ادامه داد: این امر موجبات نارضایتی مسافران را ایجاد می‌کند و بر این اساس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی امر با اجرای طرح ساماندهی منازل استیجاری شخصی، تحت عنوان خانه مسافر نقش مهمی در خدمات‌رسانی به مسافران داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح خانه مسافر با هدف جلب رضایت مسافران و گردشگران است، تاکید کرد: در این طرح ضمن ادامه شناسایی واحدهای اقامتی با قابلیت اسکان مسافر و ساماندهی و صدور مجوز برای آن‌ها، مسائلی نظیر ایمنی، امنیت، استانداردسازی، نرخ‌گذاری، نظارت بر کیفیت و کمیت واحدهای اقامتی، آموزش مالکان و عوامل اجرایی، توسعه مراکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون، بیمه و ... دنبال خواهد شد.

مجری طرح خانه مسافر استان مازندران همچنین با اشاره به ارتقا طرح خانه مسافر در ساختار تاسیسات گردشگری بیان کرد: طرح خانه مسافر با الحاق به آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها به عنوان تاسیسات گردشگری قلمداد خواهند شد و با قانونمندشدن اماکن استیجاری شاهد رونق بیشتر گردشگری در استان خواهیم بود.


ارسال دیدگاه