واردات برنج آزاد نمی‌شود/ مجوز واردات صادر نشده
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران

واردات برنج آزاد نمی‌شود/ مجوز واردات صادر نشده

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"><br /> رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: واردات برنج از سوی وزیر جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  دلاور حیدرپور درباره واردات برنج اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به شدت واردات برنج را تکذیب می‌کند و از زمانی که ثبت واردات برنج ممنوع شده تاکنون هیچ برنامه مشخصی برای واردات برنج صورت نگرفته است و واردات برنج از سوی وزیر جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از نیاز کشور باید از طریق واردات انجام شود، گفت: اگر قرار شود، واردات برنج صورت گیرد به میزان اندکی وارد خواهد شد تا مشکلی ایجاد نشود و در حال حاضر هم امکان واردات برنج وجود ندارد.

حیدرپور با بیان اینکه واردات برنج تحت کنترل است، افزود: دولت برای حمایت از تولیدکننده و کنترل واردات برنج، تعرفه واردات را به 45 درصد افزایش داد و علاوه بر تعرفه، برای هرکیلو واردات 500 تومان مابه‌التفاوت در نظر گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 389 هزار تن برنج به کشور وارد شده است، گفت: در حال حاضر نیاز به واردات جدید نیست و برنج‌ وارداتی از ثبت سفارش‌های قبلی بوده است.

وی ادامه داد: این میزان واردات انجام شده مجوزهایی بوده که تجار از سال 92 داشتند و از زمانی که وزارت جهاد کشاورزی مسوولیت تنظیم بازار را بر عهده گرفته وارداتی انجام نشده است.

حیدرپور اظهار کرد: معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی که مسئولیت صدور مجوز واردات را دارد اعلام کرد، هیچ‌گونه مجوزی برای واردات برنج صادر نکرده است.

 

 

 

 

فارس


ارسال دیدگاه