افتتاح بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی شرق آسیا در امیرکلا
به مناسبت دهه فجر

افتتاح بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی شرق آسیا در امیرکلا

<p><span style="font-size: larger;">به مناسبت دهه فجر بزرگ&zwnj;ترین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بین&zwnj;المللی شرق آسیا در امیرکلا راه&zwnj;اندازی می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به مناسبت دهه فجر بزرگ‌ترین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بین‌المللی شرق آسیا در امیرکلا راه‌اندازی می‌شود.

شهردار امیرکلا شامگاه یکشنبه در دیدار مسئولان استانی و شهرستانی از مجموعه صنایع دستی شرق آسیا در امیرکلا گفت: این از افتخارات شهر امیرکلا است که بخش خصوصی برای ارتقا صنعت گردشگری و شناساندن صنایع بومی، شهر امیرکلا را پایلوت کشور انتخاب کرده است.

سید مرتضی شفیعی با اشاره به اینکه شهرداری حمایت خود را از فضاسازی محیط، نصب پل عابر پیاده و رفع نیازهای ضروری اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: شهر امیرکلا در صنایع دستی جارو زبانزد بوده و انتظار داریم در کنار حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر امیرکلا از شرق آسیا این مجموعه، یک غرفه خود را به هنرمندان صنایع امیرکلا اختصاص دهند.

رئیس شورای شهر امیرکلا نیز بیان کرد: با توجه به عدم امکان جذب نیرو از سوی دستگاه‌های دولتی وجود سرمایه‌گذاران می‌تواند خلا این حوزه را پر کند.

کاظم جعفریان با اشاره به اینکه وجود این نمایشگاه در معرفی صنایع دستی ما به دنیا و شرق آسیا نقش بسزایی دارد، گفت: شورای شهر اسلامی امیرکلا از هرگونه حمایتی برای پیشبرد اهداف این مجموعه دریغ نمی‌کند.

مدیرعامل بزرگ‌ترین مجموعه نمایشگاه و فروشگاه شرق آسیا نیز اظهار کرد: شرق آسیا به عنوان نمایشگاه پایلوت ملی و بین‌المللی معرف آیین و فرهنگ سنتی کشور است.

حسن زاکریان با اشاره به اهمیت حمایت از بخش تولید داخلی برای موفقیت، افزود: مجموعه شرق آسیا در زمینی به مساحت یک‌هزار و 250 متر بنا شد تا در راستای حمایت از هنرمندان و سازندگان صنایع دستی کشور فعالیت خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه آماده عرضه محصولات خود به عنوان نماینده ایران در خارج از کشور است، تصریح کرد: 300 هنرمند برجسته حوزه صنایع دستی کشور در شاخه سفال، چوب، حصیر و ... از استان‌های مازندران، گیلان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، تهران، جاجرود، یزد، دزفول با ما همکاری دارند.

زاکریان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه محصولات کشورهای ایران، چین، اندونزی، ویتنام و تایلند در معرض فروش قرار دارد.

وی با اشاره به نیازهای اساسی مجموعه شرق آسیا برای موفقیت در این طرح ملی، افزود: خواستار اخذ مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا پایان آبان‌ماه امسال، فراهم‌سازی شرایط برای معافیت‌های مالیاتی با توجه به ضوابط قانونی و خروج از بدنه صنعت و معدن تجارت، انجام عملیات فضاسازی و ایجاد پارکینگ توسط شهرداری امیرکلا با نظارت شورای اسلامی شهر، هماهنگی با اداره اماکن و ادارات مربوط جهت ساماندهی همسایگان مجموعه شرق آسیا، هماهنگی با شهرداری امیرکلا و ادارات مرتبط جهت ساخت و نصب پل عابر پیاده برای سهولت و ایمنی عبور و مرور در نزدیک‌ترین نقطه به فروشگاه هستیم.

مدیرعامل بزرگ‌ترین مجموعه نمایشگاه و فروشگاه شرق آسیا گفت: اطلاع‌رسانی برای افتتاح و مناسب‌های ملی و دینی بر روی پل، رزرو تابلوهای اطلاع‌رسانی شامل بیلبوردها و استندهای شهری در سراسر استان و شهرستان برای اطلاع‌رسانی افتتاح این مجموعه با پیگیری شهرداری‌های مطبوع و سازمان میراث فرهنگی، فراهم‌سازی سامانه حمل و نقل عمومی از میادین اصلی حمزه کلا و امیر پازواری شامل ون، تاکسی، تاکسی بیسیم، هماهنگی فرمانداری با بهزیستی جهت اخذ مجوز موسسه خیریه شرق آسیا برای کمک به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بیماری‌های خاص، هماهنگی سازمان میراث برای اعطای تسهیلات چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید و اختصاص اعتبارات از صندوق توسعه ملی جهت حمایت از تولیدکنندگان زیرپوشش مجموعه شرق آسیا، گسترش حیطه فعالیت برای تورهای بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی و گسترش توریسم و طراحی فضایی برای نمایش صنایع دستی کشورهای حاشیه خزر از جمله مواردی بوده که از سوی شرق آسیا مطرح و خواستار تحقق آن از سوی مسئولان برای اتفاق یک رویداد مهم ملی در امیرکلا شدند.


منبع: فارس مازندران


ارسال دیدگاه