نانوایی‌‌های سیمرغ دوگانه‌سوز می‌شوند
به منظور مقابله با سرماي شديد

نانوایی‌‌های سیمرغ دوگانه‌سوز می‌شوند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مسئول نمایندگی غله و خدمات بازرگانی سیمرغ گفت: به منظور مقابله با سرمای شدید پیش رو، تمام واحدهای نانوایی&zwnj; این شهرستان دوگانه&zwnj;سوز می&zwnj;شوند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ هادی امیری در حاشیه برگزاری همایش آموزشی آرد و نان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: به منظور ارتقای کیفیت نان این شهرستان، یک‌دوره آموزشی با تأکید بر مواد اولیه، دوره‌های پخت و فرایند پخت همراه با راهکارهای علمی و عملی، برگزار شد.

وی با اشاره به احتمال سرمای شدید در مازندران و از جمله سیمرغ افزود: برای آمادگی واحدهای نانوایی و با توجه به اینکه نان از غذاهای اصلی مردم به‌شمار می‌رود، مانوری نیز در واحدهای نانوایی صورت می‌گیرد.

مسئول نمایندگی دفتر غله و خدمات بازرگانی سیمرغ با بیان اینکه نانوایی‌ها باید آمادگی پخت نان را در تمامی شرایط داشته باشند، گفت: در جلسات متعددی که با فرماندار سیمرغ برگزار شد، بر روی دوگانه‌سازی واحدهای نانوایی تأکید بسیاری شده است.

این مسئول بیان کرد: بسیاری از نانوایی‌های سیمرغ دوگانه‌سوز شدند و برخی از واحدها نیز مشغول دوگانه‌سوز کردن واحد خود هستند.

امیری با اشاره به اینکه دوگانه‌سوز بودن واحدهای نانوایی جزو اولویت کاری غله و خدمات بازرگانی است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم نیز با شرکت نفت برای تهیه و ذخیره‌سازی گازوئیل در حال انجام است.

مسئول نمایندگی غله و خدمات بازرگانی سیمرغ درباره هزینه‌بر بودن دوگانه‌سوز کردن واحدهای خبازی، گفت: بیشتر واحدها از قبل دوگانه‌سوز بوده و تجهیزات گذشته را دارند و تعداد کمی از آنها دوگانه‌سوز نیستند که باید نسبت به خرید مشعل اقدام کنند.

عضو شورای اداری سیمرغ با اشاره به اعطای وام خرید آرد برای نانوایان، افزود: لیست واحدهای نانوایی که متقاضی دریافت وام هستند، تهیه و برای دریافت وام به بانک سپه معرفی می‌شوند.

امیری با اشاره به شناسایی و انتخاب واحدهای نانوایی خبره و نمونه این شهرستان، تصریح کرد: واحدهای نانوایی برای شرکت در «جشنواره نان»، شناسایی و معرفی می‌شوند که شاخصه‌هایی از قبیل تجهیزات پخت، وضعیت بهداشتی واحد، کیفیت نان و رضایت‌مندی مردم از کیفیت نان در اولویت انتخاب این واحدها است.

وی در پایان با بیان اینکه تحویل آرد به نانوایی‌ها بر اساس جمعیت شهر یا روستا بوده و این سرانه توسط دولت مشخص شده است، گفت: این سرانه برای هر نفر به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود و در شهرستان سیمرغ نیز، نانوایی‌ها کمتر از میزان سرانه تحویل نمی‌گیرند.


ارسال دیدگاه