500 هکتار از مزارع بهنمیر زیرکشت توت‌فرنگی می‌رود
مدير جهاد کشاورزي بابلسر:

500 هکتار از مزارع بهنمیر زیرکشت توت‌فرنگی می‌رود

<p><span style="font-size: larger;">مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: پیش&zwnj;بینی می&zwnj;شود حدود 500 هکتار از مزارع بخش بهنمیر زیر کشت این محصول رود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  امیر خیرالله‌‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز عملیات انتقال نشاء توت‌فرنگی به زمین‌های کشاورزی بابلسر اظهار کرد: عملیات انتقال نشا در سطح 40 هکتار از زمین‌های کشاورزی بابلسر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 500 هکتار از مزارع بخش بهنمیر زیر کشت این محصول رود.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار 10 تا 11 تن است افزود: سالانه تا 5 هزار و 500 تن توت‌فرنگی در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر ارقام قالب این منطقه از نوع تجاری را کاماراسو و سلوا و ارقام غیرتجاری را اتابکی، گیلاسی و دلندی عنوان کرد و با بیان اینکه 65 تا 70 هزار بوته توت‌فرنگی در هر هکتار کشت می‌شود، بیان داشت: یک هزار و 220 بهره‌بردار در این شهرستان به کشت توت‌فرنگی مشغول هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای کشت این محصول اشتغال‌زایی غیر دایم به ازای هر هکتار 760 نفر روز و اشتغال‌زایی دایم برای هر هکتار دو نفر است هزینه کاشت و داشت را به ازای هر هکتار در سال اول 350 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: درآمد ناخالص هر هکتار در سال اول 440 میلیون ریال و درآمد ناخالص هر هکتار در سال اول 90 میلیون ریال است.

وی گفت: هزینه داشت به ازای هر هکتار در سال دوم 430 میلیون ریال است که درآمد ناخالص آن 720 میلیون ریال و درآمد خالص 290 میلیون ریال است.


ارسال دیدگاه