افتتاح نخستین و  تنها واحد تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه در زنجان

افتتاح نخستین و تنها واحد تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه در زنجان

<p><span style="font-size: larger;">واحد تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه در زنجان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ نخستین و تنها واحد تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه، پیش از ظهر امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه در زنجان افتتاح شد.

این شرکت «آناکیمیا منگنز» با هدف تولید پرمنگنات پتاسیم، به عنوان نخستین و تنها تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم در خاورمیانه با سرمایه‌گذاری 340 میلیارد ریال احداث شده است که آورده مجری طرح 212 میلیارد ریال و تسهیلات بانکی آن نیز 128 میلیارد ریال است.

شرکت مذکور در زمینی به مساحت 71 هزار مترمربع و با زیربنای 9 هزار و 770 مترمربع در کیلومتر 35 جاده زنجان ـ تبریز کیلومتر 4 جاده ماه‌نشان فعالیت خواهد کرد.

پروانه بهره‌برداری این شرکت در زمینه تولید پرمنگنات پتاسیم به ظرفیت 5 هزار تن است و میزان اشتغالزایی آن 110 نفر است که از این تعداد 20 نفر تبعه هندی و 90 نفر ایرانی است.

طرح تولیدی شرکت آریا رنگ درخشان و و طرح تولیدی ریخته گیری پیوسته سهند نیز از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح خواهد شد.

همچنین طرح تولیدی شرکت آریا رنگ درخشان، تولیدکننده کاغذ روکش شده به میزان 8 هزار و 600 تن در سال و چاپ هیلوگراور برای بسته‌بندی 19 هزار تن در سال است و در شهرستان خدابنده احداث شده است.

این شرکت تولیدی با زیربنای 12 هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ثابت 330 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی 7/9 میلیون یورو احداث شده و اشتغال براساس پروانه بهره‌برداری این شرکت 76 نفر و اشتغال در حال حاضر 90 نفر است.

شرکت ریخته‌گری پیوسته سهند نیز با سرمایه‌گذار چینی به تولید انواع شمش چدن با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال نیز از دیگر افتتاحاتی است که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام خواهد شد، این شرکت برنامه اشتغالزایی 900 نفر را در متراژ 185 یک هزار مترمربع در فاز نخست دارد و با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 503 میلیارد ریال احداث شده است.

 

مرجع: فارس


ارسال دیدگاه