برنامه های عملیاتی سند راهبردی صنعت،‌معدن و تجارت تدوین می شود

برنامه های عملیاتی سند راهبردی صنعت،‌معدن و تجارت تدوین می شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،&zwnj;معدن و تجارت با اشاره به اینکه موضوعات سند برنامه راهبردی صنعت،&zwnj;معدن و تجارت بیشتر به بخش&rlm;های کلان پرداخته است گفت: به منظور اجرایی شدن سیاست&rlm;های تعیین شده برای تحقق اهداف، برنامه&rlm;های عملیاتی مرتبط با هر بخش نیز تدوین خواهد شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  حسین ابویی مهریزی گفت: در فرآیند برنامه‏ریزی سند برنامه راهبردی تدوین شده، به اسناد فرادستی منجمله قانون اساسی، سند چشم‏انداز، سیاست‏های کلی اصل ۴۴ و … در قالب مکانیزم ها اشاره شده است.


وی‌ استفاده از ظرفیت و حضور پررنگ بخش خصوصی در تهیه سند را مورد تاکید قرار داد و افزود: در مراحل تدوین سند با تعامل و برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی از توانمندی‏ها و نظرات آنان در قالب شورای مشورتی، انجمن‏ها و تشکل‏ها استفاده شد.


معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در خصوص نقش بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلی این سند افزایش سهم و نقش بخش خصوصی در فعالیت‏های بخش صنعت، معدن و تجارت می‏باشد و بدیهی است در برنامه‏های عملیاتی سالانه توجه جدی به این موضوع خواهد شد.


ابوئی مهریزی با اشاره به اینکه ‌تدوین استراتژی در سطح کلان ،‌برگرفته از روش SWOT نبوده و بر مبنای مسئله محوری و با توجه به شناسایی چالش های موجود و بر مبنای تحلیل های صورت گرفته، بوده است یادآور شد:‌ این در حالیست که در سطح رشته فعالیتها و صنایع منتخب،‌ از روش SWOT بهره گیری شده است.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت همچنین به اولویت‏بندی رشته فعالیت‏های منتخب اشاره کرد و گفت: روش اتخاذ شده برگرفته از روش تحلیلی ارزیابی موقعیت استراتژیک(SPACE) و همچنین روش TOPSYS بوده و بر مبنای روش طراحی شده شاخص‏های مرتبط با بخش، تعیین و با ارزیابی تطبیقی با نظرات خبرگی، جمع‌بندی گردیده است.


وی خاطرنشان کرد: البته در ادامه کار، پیشنهاد محل اجرای طرح‏ها، براساس قابلیت ها و مزیت های منطقه‏ای مطابق طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری صورت خواهد گرفت که قطعاً ملاحظات محوری الزامات زیست‌محیطی، تأمین زیرساخت‌ها و بویژه آب و انرژی مد نظر قرار می‌گیرد.

 

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه