سیاست‌های اقتصادی دولت یک بام و دو هوا است/ تشتت در دیدگاه‌های تیم اقتصادی دولت
امامي در نطق ميان‌ دستور

سیاست‌های اقتصادی دولت یک بام و دو هوا است/ تشتت در دیدگاه‌های تیم اقتصادی دولت

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست&zwnj;های اقتصادی دولت یک بام و دو هوا شده که علت آن تشتت در دیدگاه&zwnj;ها و چند صدایی بودن تیم اقتصادی است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  عیسی امامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس (5 آبان 94) گفت: ابلاغ فرجام توسط مقام معظم رهبری بار دیگر جایگاه والای ولایت را در نظام سیاسی اسلام و حکومت دینی رهنمون داد.

وی ادامه داد: این ابلاغیه نه تنها دشمنان را برای ایجاد فضای سیاسی دوقطبی ناامید و ناکام ساخت بلکه با وجود همه حساسیت‌ها و بحث‌برانگیز بودن موضوع برجام موجب انسجام و وحدت ملی شده و فضای همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت را به ارمغان آورده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امید است دولت با استعانت از خداوند منان و بهره‌گیری از فرصت به وجود آمده نهایت دقت و رعایت را در شروط مهم اعلامی مقام معظم رهبری و شرایط قانونی مجلس شورای اسلامی و ملاحظات شورای عالی امنیت ملی در اجرای برجام داشته باشد و هر گونه کم‌توجهی و اهمال در فرایند اجرا و وسوسه سیاسیون واداده بپرهیزد چرا که دشمن در کمین است و نباید برجام بهانه‌ای برای نفوذ بیگانگان باشد.

امامی اظهار داشت: عدم هوشیاری در مسیر اجرای برجام می‌تواند اثرات و خسارات جبران‌ناپذیری داشته باشد و همانطور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند آمریکا قابل اعتماد نبوده، نیست و نخواهد بود. بنابراین همه موظف به مراقبت در اجرای برجام هستیم و از نقاط قوت آن در جهت رشد و توسعه و حل معضلات به وجود آمده در نتیجه تحریم ظالمانه دشمنان به ویژه آمریکا استفاده کنیم و نسبت به نقاط ضعف حساسیت داشته و راه‌های مقابله با نفوذ را با برنامه‌ریزی و هوشیاری تمام و همچنین تقویت روحیه دینی و انقلابی جامعه فراهم کنیم.

وی در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در این برهه از زمان مسئله اقتصادی از همه مسائل کشور فوریت و اولویت بیشتری دارد و برای تحقق این مهم ایشان می‌فرمایند گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی را از باید از گفتمان و تشکیل جلسات بی‌حاصل عبور داد و به سمت عملیاتی شدن سوق دهیم و نسخه مشخصی ارائه و تکالیف هر بخش مشخص شود و ماموریت دستگاه‌ها و مسئولیت نیروها را مشخص کرد.

امامی اظهار داشت: در این راستا دولت باید فضای جامعه اقتصادی را با روحیه انقلابی و جهادی پیش ببرد و زمان را به نفع مردم و اقتصادی با کم کردن فرایند و شرایط دست و پاگیر کوتاه کند.

وی افزود: همه مشکلات را می‌دانیم چرا تأمل و تعامل نمی‌کنیم؟ چرا مشکلات را جدی نمی‌گیریم و چرا حساس نمی‌شویم؟

نماینده مردم گرگان خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: مگر صدای اعتراض و مطالبات مردم را در موضوع بیکاری فرزندان فارغ‌التحصیل نمی‌شنوید؟ مگر افزایش سن ازدواج و آسیب‌های اجتماعی جوانان باخبر و نگران نیستیم.

امامی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصادی مقاومتی یعنی اقتصاد دانش‌بنیان یعنی اقتصاد درون‌زا. اقتصادی که در داخل پایه‌های مستحکمی دارد که تکان‌های بین‌المللی و جهانی و اقتصادی آن را از بین نمی‌برد. پس بیاییم این احساس را در جامعه فراگیر و تقویت کنیم و از تمامی ظرفیت‌های مستعد جامعه، نخبگان، فرهیختگان و فعالان ویژه و نسل جوان فارغ‌التحصیل استفاده کنیم و همه را در میدان اقتصادی وارد و به تعبیری اقتصاد را مردمی و مردم را اقتصادی کنیم.

وی افزود: به امر رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی علاوه بر دولت در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام کنیم و حال و هوای کشور را با بسیج مردم و امکانات با روحیه جهادی به سمت و سوی برنامه عملیاتی اقتصاد عملیاتی ببریم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی سیاست‌های اقتصادی شما یک بام و دو هوا شد که علت آن تشتت در دیدگاه‌ها و چند صدایی بودن تیم اقتصادی است. هر چند در سیاست‌های انضباط خوبی را حکمفرما کرده‌اید و تیم اقتصادی شما توانست در شرایط سخت با وجود کمبود منابع بدون تنش و باثبات امور را به پیش برد ولی متاسفانه در سیاست‌های پولی موفق عمل نکردید.

امامی خاطرنشان کرد: ابتدا با سیاست‌های انضباطی به کنترل شدید نقدینگی به سوی کنترل و مهار تورم رفتید. آنقدر شیب این سیاست تند بود که اقتصاد را با رکود شدید مواجه کرد و تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و بازرگانی و خدماتی را به خطر انداختید.

وی ادامه داد: امروز هم با یک عقب‌نشینی تاکتیکی سیاست‌های انبساطی را در پیش گرفتید. بدون توجه به امر تولید و برآورد اقتصاد مقاومتی صرفا به دنبال تعدیل نقدینگی هستید. با کاهش نرخ سود بانکی به صورت دستوری با هدف افزایش قدرت خرید مردم برای محصولات و کالاهای لوکس آنهم به منظور نجات صنعت ضعیف و پرهزینه خودرو.

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان گفت: قطعا به نظر قاطع اقتصاد‌دانان این سیاست موجب تقویت پایه پولی و رشد نقدینگی و به دنبال آن افزایش تورم خواهد بود. از طرفی بدون توجه به درآمد مردم و بدهی آنها به سیستم بانکی را افزایش داده و هم بانک و هم مردم را به خطر می‌اندازید.

 

 

 

 

فارس


ارسال دیدگاه