دربسته دوم خروج از رکود هیچ نشانه ای از مسکن مشاهده نمی‌شود
عضو هيات علمي دانشگاه تهران

دربسته دوم خروج از رکود هیچ نشانه ای از مسکن مشاهده نمی‌شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">دولت باید بیش از این ها در بازار مسکن تلاش کند، چرا امروز هر چه زحمت میکشد ناکافی است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ بیت اله ستاریان عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره رکود حاکم بر بازار مسکن  گفت: بعید میدانم این رکودی که هم اکنون در کشور حاکم است به این زودی ها از بازار مسکن خارج شود، لذا تحلیل من این است وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند.


 وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرایط کنونی در روزهای بدی به سر می برد و شرایط و وضعیت هر روز بدتر از روز قبل میشود، گفت: متاسفانه دولت یازدهم نیز برای فائق آمدن بر این وضعیت بد کاری نکرده و نمیکند.


ستاریان ادامه داد: توقع ما از دولت و تیم اقتصادی دولت بیش از این بود، باید فکری به حال بازارهای اقتصادی مانند مسکن کرد، چرا با دست روی دست گذاشتن تغییرات مثبتی بر اقتصاد نمایان نخواهد شد. وی به کاهش صدور پروانه های ساختمانی در دو سال اخیر اشاراه کرد و گفت: ساخت و ساز به شدت کاهش پیدا کرده است و این را میتوان از کاهش مجوزهای صدرو ساختمانی مشاهده کرد و این مسئله برای آینده صنعت ساختمان و ساخت و ساز خطرناک است.


 وی عدم تحرک دولت را در حوزه رونق بخشیدن به بازار مسکن ناکافی دانست و گفت: دولت باید بیش از این ها در بازار مسکن تلاش کند، چرا امروز هر چه زحمت میکشد ناکافی است.


وی پیش بینی کرد اوضاع فعلا به همین منوال باقی بماند. عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه به بسته خروج از رکود دولت یازدهم نیز نقد وارد کرد و گفت: یکی از دلایل عدم توجه دولت به بازار و رونق مسکن ، نگاشتن همین بسته است، نویسندگان این بسته به مسکن توجهی نکردند چرا که هیج نشانه ای از مسکن در بسته مشاهده نمیشود.

 

 

 

تراز


ارسال دیدگاه