پدافند غیر عامل پایدارترین روش جهت پیشگیری و مقابله با تهدیدات

پدافند غیر عامل پایدارترین روش جهت پیشگیری و مقابله با تهدیدات

<p><span style="font-size: larger;">هفته پدافند غیرعامل از 4 آبان لغایت 10 آبان 94 با شعار پدافند غیرعامل ، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت برگزار می شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ رزاقی دبیر کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیر عامل استان اظهار داشت : هفته پدافند غیر عامل از 4 آبان لغایت 10 آبان 94  با شعار پدافند غیر عامل  ، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت برگزار می گردد .

 وی گفت : در این ایام کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیر عامل  جهت بزرگداشت این هفته برنامه هایی اعم  از بازدید در قالب تور صنعتی از مراکز  و واحد های مهم استان و نیز  همایش با عنوان نقش صنعت و معدن در اقتصاد  مقاومتی در دست اقدام دارد .

دبیر کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیر عامل استان  گفت :  :برای رسیدن به توسعه پایدار و تحقق چشم انداز 30 ساله کشور پدافند غیر عامل باید در اجرای طرح های مختلف صنعتی مورد توجه  قرار گیرد و با توجه به تصویب اساسنامه پدافند غیر عامل  توسط مقام معظم رهبری  برنامه جامع و کاملی از پدافند غیر عامل  در کارگروه صنایع در حال اجرا می باشد .

رزاقی تصریح کرد :  پدافند همان  دفاع  است که به دو روش  عامل و غیر عامل  اطلاق می گردد در روش عامل از تجهیزات نظامی و جنگی  استفاده می گردد که عمدتاً  توسط نیروهای  مسلح انجام می گیرد اما در روش  غیر عامل  دفاع بدون سلاح و تجهیزات جنگی  می باشد که همه  دستگاه ها ،واحد ها  و حتی مردم  می توانند نقش موثری داشته باشند .

وی در ادامه افزود : هدف پدافند غیر عامل  کاهش آسیب  پذیری و خسارت هنگام  هر گونه بحران بدون اقدامات نظامی می باشد بدین منظور هدف کارگروه صنعت، معدن و تجارت حفظ صنایع استان با نگاه  توسعه پایدار با رعایت ملاحظات  پدافندی است .

 

روابط عمومی سازمان صمت مازندران

 


ارسال دیدگاه