کم توجهی به سرمایه در گردش، بزرگترین مشکل بازرگانان مازندران
رئيس کميسيون واردات اتاق بازرگاني ايران خبر داد:

کم توجهی به سرمایه در گردش، بزرگترین مشکل بازرگانان مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران از افزایش درخواست صنعتگران برای تخصیص سرمایه در گردش خبر داد و گفت: در دوران پسا تحریم نگاه پدرانه به بخش خصوصی نیاز است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد جعفری در نشست تخصصی مدیران بخش خصوصی، دولتی و بانک‌ها در اتاق بازرگانی مازندران در ساری گفت: بزرگترین مشکل بازرگانان و بخش تولیدی استان مازندران سرمایه در گردش است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه نیاز است بانک‌ها در حل این معضل چاره‌اندیشی کنند، ادامه داد: نباید یک طرفه قضاوت کرد و قطعاً بانک‌ها نیز مشکلاتی دارند که در جلسات مشترک باید دیده شود و برای این معضل چاره‌اندیشی صورت گیرد.

رئیس کمسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل بازگانی مازندران با اشاره به افزایش 15 درصدی درخواست تسهیلات برای سرمایه در گردش در سال گذشته گفت: میزان درخواست وام سرمایه در گردش به 62.7 درصد رسیده که بیشترین میزان تقاضا مربوط به بخش صنعت بوده که 80.9 درصد افزایش داشته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه افزایش سرمایه در گردش و تزریق پول ایجاد تورم خواهد کرد، گفت: از طرف بانک‌ها پیشنهادهایی ارائه شده است که امیدواریم در جهت مرتفع شدن مشکلات بخش صنعت و بازرگانی باشد.

جعفری مطالبات معوقه و دستوری بودن نرخ سود بانک‌ها را از مشکلات بانک‌ها دانست و گفت: بانک‌ها یک بنگاه اقتصادی هستند و اگر با نگاه تعاملی در یک فضای رقابتی آزاد دیده شوند می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

رئیس کمسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازگانی مازندران یادآور شد: پس از تحریم امیدورایم با نگاه پدرانه به بخش خصوصی و حمایت از آن شاهد رونق اقتصادی و امید در این بخش باشیم.

انتهای پیام

 

ایسنا-مازندران


ارسال دیدگاه