پروژه ساخت و تجهیز کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه کلنگ زنی شد

پروژه ساخت و تجهیز کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه کلنگ زنی شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">&nbsp;پروژه ساخت و تجهیز کارگاه عرقیات گیاهی در قالب GGP در روستای تیرتاش از توابع گلوگاه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ&zwnj;زنی شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف پروژه ساخت و تجهیز کارگاه عرقیات گیاهی در قالب GGP با حضور مسولان ارشد استانی و شهرستانی عصر روز گذشته در زمین اهدایی محمدعلی لطفی تیرتاشی در تیرتاش با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال آغاز شد.

پروژه‌های در قالب GGP به منظور توسعه اشتغال در بخش کشاورزی با استفاده از منابع تامین شده از طریق همکاری مشترک امور زنان روستایی با سفارت کشور ژاپن انجام می‌شود.

فرماندار گلوگاه در این آئین گفت: اعتبار این پروژه در واقع از محل کمک‌های بلاعوض دولت ژاپن با هدف توسعه امنیت غذایی در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود، پروژه های GGP ابتدا ماهیت امدادرسانی داشته و به مرور زمان به پروژه های ترویجی و توسعه‌ای تبدیل شده است.

عیسی قاسمی‌طوسی، هدف کلی این پروژه کمک را توسعه امنیت انسانی و رفاه جوامع روستایی دانشت و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی خانوار از طریق ایجاد اشتغال و درآمد، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات و کاهش ضایعات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، ترویجی و فعالیت‌های مشارکتی و گروهی، ایجاد پروژه های تیپ در سطح استان و تبدیل فعالیت سنتی زنان روستایی به فعالیت های نیمه صنعتی از دیگر اهداف این پروژه است.

رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه، بهره‌گیری از امکانات سایر سازمان‌ها برای توانمندسازی زنان روستایی به‌منظور ایفای نقش موثر در توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی را از ضرورت‌های اجرای این پروژه برشمرد و ادامه داد: در این پروژه به‌منظور حمایت از اشتغال زنان روستایی در جهت توسعه امنیت انسانی و غذایی خانوار با سازمان‌های بین‌المللی تعامل شده است.

احمدعلی مقیمی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: زنان نقش مهمی در پویایی اقتصاد خانوار دارند و با اجرای این پروژه زنان روستایی با همکاری هم می‌توانند حماسه دیگری خلق کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این آئین گفت: در راستای توانمند سازی تشکل‌ها، تفاهم نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی با سفیر ژاپن برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد منعقد شده است که پروژه ساخت و تجهیز کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه برای تعاونی زنان روستایی با ۴۰۰ عضو اجرا می‌شود.

دلاور حیدر پور بیان کرد: این پروژه در قالب صنایع تبدیلی با کمک بلاعوض ۷۵ هزار یورویی کشور ژاپن اجرا می‌شود که امیدواریم دهه فجر سال آینده افتتاح شود و الگویی برای سایر تشکل ها در راستای رشد و توسعه کشاورزی باشد.

وی با تاکید براینکه، سازمان جهاد کشاورزی از نظر تخصصی و فنی کمک به تشکل‌های کشاورزی می‌کند، افزود: با اجرای این پروژه برای ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و برای تعدا قابل توجهی نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

 

منبع:گلوگاه ما


ارسال دیدگاه