قیمت خرید تضمینی سویا و آفتابگردان در سال 94
اختصاصي/ مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني مازندران مطرح کرد:

قیمت خرید تضمینی سویا و آفتابگردان در سال 94

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">شرکت غله موظف می باشد هر کیلو دانه سویا را با دو درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 19 هزار و 700 ریال و قیمت خرید هر کیلو دانه آفتابگردان با دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت تحویل در مراکز خرید را 21 هزار و 500 ریال خریداری نماید.</span></p> <p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> </span></p> <p>&nbsp;</p>

رمضانعلی ملک صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف گفت: براساس دستورالعمل خرید دانه های روغنی سویا و آفتابگردان و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی آنها در سالجاری به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت های غله واگذار گردید.


وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران خرید تضمینی دانه های روغنی سویا و آفتابگردان به شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران واگذار شد.


مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور اضافه کرد: در همین راستا شرکت غله با برگزاری جلسات متعددی تمهیدات لازم جهت آماده سازی و تجهیز مراکز خرید تضمینی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بعمل آورد.


ملک با بیان اینکه منابع داخلی تولید روغن نباتی عمدتا شامل پنبه دانه، سویا، آفتابگردان و کلزا است، اظهار داشت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی با طرح حمایتی خریدتضمینی در صدد است تا با افزایش تولید دانه های روغنی در کشور، درصد خود اتکایی به تولید داخلی این محصول را افزایش دهد.


وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید کننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی از دیگر اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی می باشد.


رمضانعلی ملک به قیمت خرید تضمینی دولت اشاره و عنوان کرد: شرکت غله موظف می باشد هر کیلو دانه سویا را با دو درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 19 هزار و 700 ریال و قیمت خرید هر کیلو دانه آفتابگردان با دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت تحویل در مراکز خرید را 21 هزار و 500 ریال خریداری نماید.


وی در پایان متذکر شد: بزودی مراکز خرید تضمینی دانه های روغنی در استان معرفی خواهند شد.



ارسال دیدگاه