افزایش 32 میلیون دلاری صادرات فرآورده های لبنی مازندران
اختصاصي/ رئيس سازمان صنعت مازندران خبر داد:

افزایش 32 میلیون دلاری صادرات فرآورده های لبنی مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"> رئیس سازمان صمت مازندران: صادرات فرآورده های لبنی مازندران با افزایش حدود 32 میلیون دلاری، به رشد 30 درصدی رسیده است.<br /> </span></p>

محمدمحمدپورعمران صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف از رشد 30 درصدی  صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.


 وی در ادامه تصریح کرد: صادرات فرآورده های لبنی درشش ماهه نخست سال 94 رقمی بیش از 138 میلیون دلاربوده که با افزایش حدود 32 میلیون دلاری، شاهد رشد 30 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می باشیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران
 خاطر نشان کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده های لبنی درشش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از27 درصد رشد داشته است، به طوری که از رقم 76 هزار و 526 تن به 97 هزار و 259 تن افزایش داشته ایم.

 

محمد پور یادآور شد: محصولات و فرآورده های لبنی استان به کشورهای عراق، کویت و عربستان که مهمترین بازارهای هدف استان در این بخش می باشند ونیز به کشورهای حاشیه دریای خزر و... صادر می شود.

رئیس سازمان صمت مازندران در پایان با بیان اینکه صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال وتوسعه اقتصادی ایفا می نماید اظهار داشت: با توجه به رفع مشکل صادرات این محصول به روسیه واخذ مجوز صادرات توسط شرکت کاله شاهد جهش عظیمی در صادرات این محصول خواهیم بود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه