از بی توجهی به نماز تا دعوت نکردن رسانه های ارزشی
در نخستين نشست نجفي با اهالي رسانه صورت گرفت

از بی توجهی به نماز تا دعوت نکردن رسانه های ارزشی

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از ظهر روز گذشته، در نخستین نشست مدیران مسئول و سردبیران نشریات و رسانه های خبری که در محل کاخ گلستان برگزار شد و تا بعد از ظهر به طول انجامید، عملکرد مشایی را خوب و عملکرد دولت دهم را بد ارزیابی کرده و بدون کوچکترین توجهی به وقت نماز جلسه را ادامه داد؛ ضمن اینکه در این مراسم از رسانه های ارزشی دعوتی بعمل نیامده بود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف از دانا به نقل از آفتاب ری؛ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از ظهر روز گذشته، در نخستین نشست مدیران مسئول و سردبیران نشریات و رسانه های خبری که در محل کاخ گلستان برگزار شد و تا بعد از ظهر به طول انجامید، عملکرد مشایی را خوب و عملکرد دولت دهم را بد ارزیابی کرده و بدون کوچکترین توجهی به وقت نماز جلسه را ادامه داد؛ ضمن اینکه در این مراسم از رسانه های ارزشی دعوتی بعمل نیامده بود.

براساس این گزارش؛ در این مراسم نه تنها برای اقامه نماز جلسه را تعطیل نکرده بلکه صدای اذان را هم پخش نکرده اند؛ تنها چند نفر از افراد حاضر در جلسه هنگام نماز جلسه را برای اقامه نماز ترک کرده و بعد از آن دوباره به جلسه بازگشتند.

 در این مراسم نجفی از برخی مسائل مالی منتقل‌شده از مدیریت گذشته پرده برداشته و مسائلی از این قبیل را مطرح نموده است. که در این خصوص باید یادآور شد:

مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز خطاب به مسئولان هشدار دادند: «یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، شخصی را متهم ساختن کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق است.»

«این رفتار، حقوق اساسی مردم را نیز تضییع می کند؛ چرا که زندگی در «آرامش و امنیت روانی و اخلاقی»، جزو حقوق اساسی ملت است.»

نجفی با اینکه تصریح کرد که تمایل ندارد درباره گذشته‌ سازمان زیاد سخن بگوید تا در زمان ماضی باقی نمانیم و بیشتر به فکر آینده‌ای باشیم اما بیشتر وقت خود را صرف توضیح این مطلب نموده و پرونده های مالی دولت گذشته را زیر و رو کشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره انعکاس اظهار نظری از او در تأیید عملکرد اسفندیار رحیم‌مشایی – رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – تاکید کرد:‌ عملکرد آقای مشایی از آقای بقایی بهتر بوده است. مشایی حتی بخشی از مدیران دوره قبل از خود را تا مدتی از دوره مدیریتش حفظ کرد که خود نکته مثبتی است. حتی معتقدم خود دولت قبلی هم با وجود اشکال‌ها و ایرادهای اساسی که به آن داریم، در حوزه گردشگری اقدامات مثبتی داشته، از جمله تشکیل کارگروه گردشگری یا ورود تبصره گردشگری زیارتی در قانون برنامه پنجم توسعه که البته از ظرفیت آن به‌درستی استفاده نکردند.

نجفی ادامه داد: آقای مشایی را در عمرم برای 30 ثانیه هم ندیدم، اما ارزیابی‌ام این است که نسبت به چهار سال دوم دوره بعد از او، عملکردش بهتر بوده است، وگرنه ما در همان زمان هم که اقلیت بودیم، بیشترین انتقادهای کارشناسی را به دولت آن‌ها داشتیم.

 اسناد و مدارک و همچنین خبرهایی موجود است که نشان دهنده این است که اخیرا یکی از کارخانه های قند جنوب تهران که جزو میراث فرهنگی محسوب می شود؛ تمامی ارضی آن توسط عده ای سودجو تفکیک شده و درحال فروش است.

لازم به یادآوری است که مسئولان محترم سازمان میراث فرهنگی از این موضوع بی اطلاع نبوده اند و در اینجا ضروری است تا برای روشن شدن مطلب با ارائه گزارشی اقدامات خود را در جهت جلوگیری از این فاجعه منتشر نمایند.


ارسال دیدگاه