بازار ماهی ساری بزرگترین بازار ماهی کشور
اختصاصي/ رئيس اتحاديه فروشندگان ماهي ساري خبر داد:

بازار ماهی ساری بزرگترین بازار ماهی کشور

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اتحادیه فروشندگان مرکز مازندران: بازار ماهی ساری با وسعت 3.5 هکتار بزرگترین بازار ماهی کشور است</span>.</p>

مجتبی فرزادی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف گفت: اتحادیه فروشندگان ماهی ساری، تنها اتحادیه صنفی مستقل در مازندران است.


وی با بیان اینکه تنها 3 اتحادیه صنفی مستقل فروشندگان ماهی در کشور وجود دارد، افزود: رشت، هرمزگان و ساری تنها اتحادیه های صنفی مستقل در کشورند.


رئیس اتحادیه فروشندگان مرکز مازندران با بیان اینکه بازار ماهی ساری با وسعت 3.5 هکتار بزرگترین بازار ماهی کشور است، تصریح کرد: بازار های مشابه کشور به اندازه نیمی از این بازار هم نمی شود.


فرزادی با بیان اینکه بازار ماهی ساری با بیش از 130 باب مغازه، یکی از بزرگترین بازارهای ماهی خاورمیانه نیز محسوب می شود، اظهار کرد: این بازار با 3.5 میلیارد تومان هزینه در سال 1391 و با حضور رئیس وقت شیلات کشور افتتاح شد.


رئیس بازار ماهی ساری با بیان اینکه کلیه هزینه های این بازار توسط کسبه و اعضای بازار و بدون دریافت وام بانکی تامین شده است، متذکر شد: ما در فضای بازار برخی امکانات نظیر سردخانه، سالن ورزشی و آمفی تئاتر نیز در نظر گرفتیم و مسئولان استانی در همان بدو تاسیس با توجه به عدم استفاده ما از وام بانکی قول اعطای تسهیلات جهت تکمیل این واحدها را به ما دادند که این امر تاکنون محقق نشده است.


فرزادی با بیان اینکه تاکنون حتی یک ریال هم از سوی مسئولان جهت تکمیل این پروژه کمک نشده است، تاکید کرد: عدم حمایت و وفای به عهد مسئولان در اعطای تسهیلات، موجب شده است تا سالن ها و سوله های نیمه کاره به حالت مستهلک در آید که امیدواریم با توجه و همت مسئولان، تکمیل این پروژه را در آینده ای نزدیک شاهد باشیم.


شایان ذکر است در بازار ماهی ساری که در کیلومتر 6 جاده ساری - قائمشهر واقع شده است؛ بیش از 500 نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند.


به گزارش مازند اصناف، در این بازار که کلیه ماهی های دریایی و پرورشی عرضه می شود، فرصت صادرات ماهی به کشور عراق نیز برای بازاریان فراهم شده است.

 

گفتنی است بازار ماهی ساری هر ساله از نیمه مهر آغاز و در نیمه فرورین سال بعد و همزمان با پایان فصل صید تعطیل می شود.


انتهای پیام/

مجتبی قربانی



ارسال دیدگاه