فقدان کشتارگاه و میدان میوه معضل عمده منطقه سوادکوه و شیرگاه/ محاسبه علی الراس مالیات در بخش اصناف
اختصاصي/ رئيس اتاق اصناف شيرگاه مطرح کرد

فقدان کشتارگاه و میدان میوه معضل عمده منطقه سوادکوه و شیرگاه/ محاسبه علی الراس مالیات در بخش اصناف

<p><span style="font-size: larger;">نماینده اتاق اصناف مازندران : فقدان کشتارگاه یکی از معضلات عمده منطقه سوادکوه و سوادکوه شمالی است</span>.</p>

علی اصغر ساداتی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف گفت: بیش از هزار واحد صنفی در شیرگاه مشغول فعالیت صنفی می باشند.


وی با بیان اینکه 10 اتحادیه صنفی تحت پوشش اتاق اصناف شیرگاه در حال فعالیت هستند، افزود: اتحادیه خوار و بار و لبنیات با 100 عضو و اتحادیه خبازان با 55 عضو دارای پروانه کسب به ترتیب بزرگترین و کوچکترین اتحادیه های صنفی این شهرستان هستند.


رئیس اتاق اصناف شیرگاه با بیان اینکه سوادکوه و سوادکوه شمالی میدان میوه و تره بار ندارد، تصریح کرد: بازاریان و کسبه چهار شهر زیراب، پل سفید، شیرگاه و آلاشت مجبورند برای تهیه میوه و تره بار مورد نیاز مردم این منطقه به شهرهای مجاور نظیر ساری، قائمشهر و بابل مراجعه کنند.


نماینده اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه فقدان کشتارگاه یکی از معضلات عمده منطقه سوادکوه و سوادکوه شمالی است، اضافه کرد: ساخت حتی یک کشتارگاه نیمه صنعتی نیز می تواند تا حدود زیادی مشکلات این حوزه را مرتفع سازد که امیدواریم این اتفاق با حمایت و توجه مسئولان در آینده ای نزدیک انجام پذیرد.


ساداتی در ادامه با بیان اینکه گردش مالی حال حاضر بازار شیرگاه ضعیف است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این بازار ضعیف، نه تنها هیچکس از تولیدی ها حمایت نمی کند بلکه وام های بانکی آن هم با بهره های بالا کمر این حوزه را شکسته است.


وی در ادامه با اشاره به توان ضعیف مالی اتاق اصناف شیرگاه اذعان کرد: اتاق اصناف شیرگاه نه تنها ساختمان مستقل ندارد بلکه ما مستاجریم و علیرغم پیگیری های لازم جهت حمایت و کمک های لازم در این خصوص، تاکنون پاسخی از ارگان های مرتبط دریافت نکردیم.


رئیس اتاق اصناف شیرگاه در ادامه به فعالیت یکشنبه بازار شیرگاه در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: از آنجا که غالب فروشندگان این بازار غیر بومی هستند، میلیون ها تومان وجه نقد و سرمایه به صورت هفتگی از شیرگاه خارج می شود.


ساداتی در پایان با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان اتاق های اصناف استان فقط به صورت نمادین عضو هیات های بدوی هستند و عملا در تصمیم گیری ها نظرهاشان لحاظ نمی شود، تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اینکه غالب مالیات های اصناف و بازاریان مازندران به صورت علی الراس محاسبه می شود، بازاریان و اصناف استان هم بر اساس یک قانون نا نوشته شامل قانون معافیت های مالیاتی نمی شوند.




ارسال دیدگاه