دیدار رئیس جمهور از ستاد توسعه سرمایه‌گذاری مازندران
اختصاصي/ در سالن الغدير سپاه کربلاي مازندران انجام گرفت:

دیدار رئیس جمهور از ستاد توسعه سرمایه‌گذاری مازندران

<p><span style="font-size: larger;">رئیس جمهور در سفر یکروزه خود به مازندران، در جمع فعالان اقتصادی استان نیز حاضر شد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد توسعه سرمایه‌گذاری استان مازندران که سالن اجتماعات الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در جهت توسعه یک سری وظایفی بر عهده دولت است و یک سری وظایف هم بر عهده کارآفرینان، تلاش دولت از میان برداشتن موانع و فراهم آوردن تسهیلات برای فعالان اقتصادی است.


وی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع فعالان اقتصادی مازندران، افزود: باید سرمایه گذار و فعال اقتصادی آینده ای روشن را پیش روی خود ببیند که این آینده روشن بخشی از آن بر عهده دولت و بخشی دیگر بر عهده غیر دولتی ها و از جمله مردم است.


رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه تا امروز ما به هر وعده ای که به مردم دادیم عمل کرده ایم، اظهار کرد: در سال 92 به مردم قول دادیم تا تورم را به 35 درصد برسانیم که رساندیم. در سال 93 قول دادیم تا تورم را به 25 درصد برسانیم که ضمن عمل به قول فراتر رفته و آن را به 15 درصد برسانیم، در سال جاری نیز گفتیم تا پایان سال کاهش تورم را خواهیم داشت.


روحانی در ادامه ضمن به اشاره به اینکه خیلی ها به ما می گویند شما نه تنها قادر به کاهش تورم نیستید با افزایش ان هم در سال جاری مواجه می شوید، اضافه کرد: ما در سال 92 برنامه ریزی کردیم که در سال 93 از رکود خارج شویم که این اتفاق افتاد و ما از رکود خارج شدیم.


وی با بیان اینکه سال بسیار سختی را تجربه کردیم، اضافه کرد: از تابستان سال گذشته با کاهش 40 تا 50 درصدی قیمت نفت روبرو بودیم و خوشبختانه به حول و قوه الهی از این مسیر سخت گذر کردیم و در ماه های آینده، و با توجه به مصوبات برجام مسیرهای جدیدی را طی خواهیم کرد.


رئیس جمهور با بیان اینکه ما جهت تحرک در مسیر رونق نیاز به تغییراتی داریم، یادآور شد: ما بسته حمایتی را آماده کردیم که این بسته آماده است و در همین هفته آن را توضیح و تشریح خواهم کرد.


وی با اعلام اینکه برخی مخالف سرمایه‌گذاری خارجی هستند، تصریح کرد: نیازمندی ما برای سرمایه‌گذاری بسیار بالا است و بالای 150 میلیارد دلار نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش داریم.


رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و رهبر انقلاب در راه رسیدن به توافق هسته‌ای کمک و هدایت کردند، گفت: ما باید قدم های بزرگی را در حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی، زیر ساخت ها، آب، محیط زیست، معادن، صنایع مادر و گردشگری برداریم که ان شاء الله شاهد ان خواهیم بود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه