صدور 52 هزار جلد سند مالکیت برای روستاهای مازندران
معاون روستايي بنياد مسکن مازندران خبر داد

صدور 52 هزار جلد سند مالکیت برای روستاهای مازندران

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>معاون عمران روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: بیش از 52 هزار جلد سند مالکیت برای روستاها ی مازندران صادر شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، محمود احمدی عصر امروز در مراسم بازدید معاون بنیاد مسکن کشور از  پنج روستای بخش بابلکنار اظهار داشت: از بین 530 روستای موجود در مازندران 380 روستا بالای 20 خانوار هستند.

 وی افزود: طبق قانون در روستاهای بالای 50 خانوار طرح هادی اجرا می‌شود که اخیرا قانون اجرای این طرح برای روستاهای بالای 20 خانوار تصویب شده است.

 احمدی بیان داشت: 380 روستای بابل بالای 20 خانوار هستند که در این بین برای270 روستا یعنی بیش از 21 درصد طرح هادی اجرا شده است.

 این مسئول بیان داشت: میانگین برخورداری مازندران از طرح هادی 53 درصد است که بابل بیش از دیگر شهرها از طرح هادی برخوردار است.

 معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: قرار شد هشت درصد بودجه بنیاد مسکن به بخش عمران و آبادانی روستاها اختصاص یابد که در سال 92 در قانون پیش‌بینی و لحاظ شده است.

 احمدی تصریح کرد: عملیات  اجرایی طرح هادی در سال 1362 اجرایی شده است که در بابل 23 درصد و در کل استان 32 درصد بوده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه برای پروژه عمرانی جاده اصلی و آسفالت مسیر شهرک صنعتی درازکلای بخش بابلکنار اعتباری بالغ بر 240 میلیون پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: برای این بخش 160میلیون تومان تخصیص یافته است.

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: 110 میلیون تومان برای پروژ‌ه‌های روستای کبریاکلا،530 میلیون تومان برای هزینه ساخت پل روستای چهره و 75 میلیون تومان برای طرح‌های عملیاتی روستای  هلی‌خال در نظر گرفته شده است.

وی صدور سند برای شهرهای زیر 20 خانوار را از جمله وظایف اخیر بنیاد مسکن برشمرد و افزود: تاکنون 52 هزار جلد سند برای روستاها صادر شده است که 3 هزار و 603 هزار جلد سند برای روستاهای بابلکنار صادر شده است.

 احمدی از اختصاص 4 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به ماده 100قانون برای بنیاد مسکن مازندران خبر داد و تصریح کرد: از این مبلغ 550 میلیون تومان به بابل اختصاص یافته است.

وی گفت: در بخش شهری و روستایی همه روستاهای شهرستان بابل م‌ توانند تا سقف 12 میلیون و500 هزار تومان از وام بنیاد مسکن و 2 میلیون تومان نیز از وام صندوق قرض‌الحسنه برخوردار شوند.


ارسال دیدگاه