از لزوم توجه دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد تا موافقت برای ایجاد اسکله نفتی در مازندران

از لزوم توجه دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد تا موافقت برای ایجاد اسکله نفتی در مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">در آستانه سفر رئیس جمهور به مازندران مسئولان مهم&lrm;ترین مطالبات و معضلات استان را به هیئت دولت ارائه کردند تا شاید بخشی از مظلومیت مازندران که زیر برگ&zwnj;های سبز آن خفته است، کاسته شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ رئیس جمهور دولت یازدهم بیستم مهرماه جاری به همراه اعضای هیئت دولت به استان مازندران سفر می‌کند، خبرنگار این استان با هدف مطالبات و مشکلات مازندران با برخی از مسئولان استانی به گفت‌وگو پرداخته است که در ذیل آن را می‌خوانید:

در ابتدا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای مازندران یکی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای را توانمندسازی و افزایش مهارت افراد جویای کار دانست و اظهار کرد: شغل‌های جدیدی در دنیا وجود دارد که این افراد بعد از آموزش لازم مربوط به این مشاغل، بر مبنای استانداردهایی که تعیین می‌شود، می‌توانند وارد بازار کار شوند.

* دولت در تکمیل و ارتقای امکانات و تجهیزات فنی‌ و حرفه‌ای یاری کند

رضا گرزین، آموزش و ارتقای مهارت شاغلان را یکی دیگر از ظرفیت‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: شاغلان هم می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای با پیشرفت‌های شغل خود آشنا شوند.

وی یکی از مشکلات این سازمان را نبود امکانات و تجهیزات به‌روز دانست و بیان کرد: شغل‌های جدید زیادی در جامعه به‌وجود آمده است اما مطابق رشد این شغل‌ها امکانات ما به‌روزرسانی نشده است.

گرزین در پایان گفت: از دولت انتظار داریم که در عرصه آموزش‌های مهارتی و در تکمیل و ارتقای امکانات و تجهیزات به ما کمک کند، زیرا اگر این موضوع محقق شود می‌توانیم هزاران شغل جدید را که در دنیای امروز به‌وجود آمده‌اند، به شهروندان آموزش دهیم و آنها را برای بازار کار آماده کنیم.

* راه‌اندازی شهرک تمام الکترونیک و موافقت برای ایجاد اسکله نفتی

در ادامه رئیس ستاد مردمی استقبال از سفر رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دغدغه همه دولت‌ها در رفع مشکلات اقتصادی مردم و با بیان اینکه موفقیت چندانی در رفع این مشکل نداشتند، اظهار کرد: دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصادی خود، 6 برنامه را تعریف کرد.

محرم‌علی خداوردی با اشاره به اینکه قرار بود از محل درآمد یارانه‌ها، بخش صنعت، معدن و کشاورزی رونق یابد، ادامه داد: دولت یازدهم در ابتدای آغاز به کار مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در اختیار وزیر صنعت و معدن قرار داد.

وی با بیان اینکه با پایین آمدن نرخ تورم باید نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد، خاطرنشان کرد: این مهم تاکنون به دلیل مقاومت بانک‌ها انجام نشده است.

رئیس ستاد مردمی استقبال از سفر رئیس‌جمهوری به اقدامات دولت در بخش راه‌سازی و امور آب اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع مشکلات حوزه آب‌رسانی، از محل صندوق ذخیره ارزی مبلغ 800 میلیارد تومان برای بهسازی و رفع موانع فاضلاب شهری به استان اختصاص یافت.

خداوردی با بیان اینکه هم‌زمان با حضور کاروان دولت تدبیر و امید پروژه‌های زیادی در سطح مازندران افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: با طرح شهرک الکترونیک و نفتی در یکی از شهرهای استان موافقت شده است.

وی با اشاره به مشارکت 94 درصدی مردم مازندران در انتخابات ریاست‌ جمهوری که نقش مهمی در انتخاب روحانی داشتند، بیان کرد: یکی از ره‌آوردهای این سفر موافقت برای ایجاد اسکله نفتی در یکی از مناطق استان است، این پروژه در اقتصاد کشور، استان و حتی کشورهای منطقه بسیار تاثیرگذار است و با راه‌اندازی آن اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

* دولت قانون حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد را تصویب کند

یک فعال سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران در گفت‌وگو با فارس، درباره آمادگی و میزبانی مردم از سفر ریاست‌جمهوری اظهار کرد: مردم مازندران آماده استقبال از رئیس‌جمهوری هستند و انتظار مردم این بود که رئیس دولت زودتر از این‌ها در مازندران حضور می‌یافت.

علی فلاح درباره انتظارات این تشکل‌ها از حضور رئیس‌جمهوری در مازندران، افزود: توجه به مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد رقم بخورد.

وی اضافه کرد: خدمت به مردم به‌صورت فله‌ای و جداگانه، پیشرفتی در توسعه اجتماعی و توسعه استان ندارد و تنها با حمایت همه‌جانبه امکان کمک به مردم فراهم می‌شود.

فعال سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران در ادامه توجه مستمر دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد را خواستار شد و ادامه داد: توجه همه‌جانبه دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب بودجه‌های حمایتی در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

فلاح با اعلام اینکه از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انتظارات سازمان‌های مردم‌نهاد برآورده نشد، اضافه کرد: حمایت معنوی دولت خوب است ولی برای تقویت نیاز به حمایت مادی و امکانات داریم.

وی تصریح کرد: قانون حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در دولت تصویب و برای تعیین تکلیف به مجلس ارسال شود، چراکه با تصویب این قانون در دولت و مجلس سازمان‌های مردم‌نهاد با پشتوانه قانونی به فعالیت اجتماعی اثرگذار خویش ادامه می‌دهند.

فعال سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران درباره حمایت مادی از سازمان‌های مردم‌نهاد در مازندران گفت: تاکنون اعتبار خاصی برای فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران اختصاص نیافته و انتظار بر این است که با حضور رئیس‌جمهوری به این بخش از انتظارات سازمان‌های مردم‌نهاد توجه شود.

گفتنی است 400 سازمان مردم‌نهاد در مازندران در حال فعالیت هستند.

 

 

 

 

فارس


ارسال دیدگاه