آقای رئیس جمهور! من می خواهم ازدواج کنم
يادداشت

آقای رئیس جمهور! من می خواهم ازدواج کنم

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>بهتر نیست به جای مانع تراشی در مسیر ازدواج، بگذارید ما همان مسیر خودمان را برویم؟<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از دانا،یکی از خوانندگان نوشته ای را خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به این شبکه ارسال کرده که متن کامل آن در زیر منتشر می شود:

 

آقای رئیس جمهور من می خواستم بعد از تمام شدن دوره احمدی نژاد که فشار زیادی بر ما آمد ازدواج کنم. در سن ازدواج هستم. 28 سال را پشت سر گذاشته ام. مدرک کارشناسی ارشد در رشته مکانیک دارم. در یک شرکت ماشین آلات  بعد از کلی دوندگی توانستم شغلی به دست آورم.

 آقای روحانی! در خبرها شنیدم که دولت شما برای تسهیل ازدواج و خانه دار شدن زوج های جوان تدابیری اندیشیده است. بسیار خوشحال شدم. 50 میلیون وام مسکن می دهید و 10 میلیون وام ازدواج. واقعا خوشحال کننده بود. بر اساس این خبر اگر من وام 50 میلیونی برای خرید خانه بگیرم و مقداری پس انداز هم خودم داشته باشم که قاعدتا آورده ای با وام خواهد بود می توانم به خرید خانه در اطراف و اکناف تهران فکر کنم.


آقای رئیس جمهور! دیشب در یکی از خبرگزاری ها دیدم که جزئیات وام مسکن برای زوج ها اعلام شده. با دیدم خبر شوکه شدم. حقوق ماهیانه من 850 هزارتومان است اگر با شرایطی که شما در انتخابات گفتید و برای تسهیل ازدواج برنامه داشتید پیش برویم و برنامه ریزی خودم را بر اساس این تدابیری که بانک مرکزی دولت شما اندیشیده پیش ببرم باید ماهیانه 750 هزار تومان بابت قسط وام 50 میلیونی مسکن بدهم. اگر قسط وام 10 میلیونی ازدواج را هم اضافه کنم ماهیانه 280 هزارتومان هم باید اینجا بدهم. یعنی در ماه باید 750+280 یعنی 1030 هزار تومان باید ماهیانه قسط بدهم.آیا پرداخت بیش از یک میلیون تومان قسط با حقوق من و خیلی از جوانان هم طبقه من امکان پذیر است؟


آقای رئیس جمهور! این وام های برای کدام جوان پیش بینی شده؟ جوانی که ماهی دو میلیون درآمد دارد؟ می خواهم بگویم وضع من اندکی بهتر است. برخی از دوستانم  بر اساس قانون کار، حقوقی بین 500 تا 600 هزار تومان دارند آیا آنها اصلا می توانند به ازدواج فکر کنند؟ به خاطر جسارتم مرا ببخشید... اما چرا به جای اینکه کمکی به من جوان کنید مانع ایجاد می کنید؟ می دانید که با این خبر مبلغ رهن هم بالا می رود و من نمی توانم حتی خانه هم رهن یا اجاره کنم؟ اصلا وام شما را نمی خواهم. بهتر نیست به جای مانع تراشی در مسیر ازدواج، بگذارید ما همان مسیر خودمان را برویم؟


ارسال دیدگاه