واردات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع می شود

واردات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع می شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی تامین کالای نفت، واردات و خرید خارجی آن دسته از کالاها که در داخل کشور تولید می شود، ممنوع خواهد شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  فریبرز گردانی نژاد درباره برنامه های وزارت نفت برای حمایت ازساخت داخل، اظهار داشت: اخیرا مصوبه ای ابلاغ شده که براساس آن خرید برخی کالاها و تجهیزات صنعت نفت از خارج ممنوع شده و طبق آن همه شرکت های تابعه وزارت نفت مکلف هستند که آن را رعایت کنند.

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت با بیان اینکه این تصمیمات در راستای اقتصاد مقاومتی است، افزود: روند اجرایی راه اندازی سامانه الکترونیکی تامین کالای نفت، در دو سال گذشته انجام شده و قرار است از پایان بهمن ماه سال جاری به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

وی با برشماری مزایای عملیاتی شدن این سامانه، گفت: پس از راه اندازی کامل، همه خریدهای شرکت های تابعه وزارت نفت باید به صورت مکانیزه و از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت، خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی این سامانه و همچنین بهره گیری از نفت کد، نظارت بیشتری بر تولید و مصرف تجهیزات صنعت نفت صورت گرفته و جلوی خرید خارجی آن دسته از کالاهای که در داخل کشور تولید می شود، گرفته و ممنوع خواهد شد.

سامانه الکترونیکی کالا، مانند یک دستگاه مرکزی عمل می کند که همه عملیات ها، از مرحله تقاضا تا حمل و ترخیص کالا و تقاضاها را به صورت کاملا مکانیزه پردازش می کند.

راه اندازی سامانه تامین الکترونیکی کالای وزارت نفت با هدف رونق بخشی به تولیدات داخلی، ایجاد سیاستهای یکپارچه حمایتی، خودکفایی صنعتی و ایجاد بستری یکپارچه در همه بخشهای بازرگانی و مراکز خرید وزارت نفت اجرا می شود.

پس از راه اندازی کامل این سامانه، همه معاملات و مناقصات در صنعت نفت از دریچه این سامانه انجام خواهد شد. در صورتی که شرکتی مراحل ثبت نام و تاییدیه را از طریق این سامانه و وندورلیست واحد (فهرست یکپارچه) طی نکرده باشد، قادر نخواهد بود که در مناقصات شرکت کند.

 

 

 

 

صبحانه


ارسال دیدگاه