تولید سالانه 215 هزار تن گوشت و مرغ در مازندران
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران اعلام کرد

تولید سالانه 215 هزار تن گوشت و مرغ در مازندران

<p><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سالانه 215 هزار تن گوشت و مرغ در استان تولید می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ دلاور حیدر‌پور در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور شیلات و آبزیان کشور در قائم‌شهر، اظهار کرد: مازندران در بخش دام و طیور از جایگاه مناسبی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سالانه 215 هزار تن گوشت و مرغ در استان تولید می‌شود، بیان کرد: 34 درصد جوجه یک‌روزه کشور در مازندران تولید می‌شود.

حیدرپور با اشاره به اینکه مازندران از تولید بالایی در زمینه دام و طیور برخوردار است، تصریح کرد: مازندران زمینه مناسبی برای تولید طیور دارد و اقدامات لازم برای رشد در این بخش وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه حدود 560 هزار تن شیر در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: 700 هزار راس انواع دام سنگین و بیش از 2 میلیون واحد دام سبک در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: برای ارتقای سطح بهداشتی دام و دامداران اقدامات لازم در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه مازندران به وسیله افزایش اعتبارات، با توجه به تجربه و توان اجرایی که در اختیار قرار دارد می‌تواند ظرفیت تولید را افزایش دهد، اظهار کرد: با استفاده از تجربه‌های گذشته و ارتقای نقاط قوت می‌توانیم ظرفیت تولید در زمینه دام، طیور و آبزیان افزایش دهیم.

حیدرپور با اشاره به اینکه مازندران در تولید مرغ رتبه نخست‌ کشوری را دارد، افزود: مازندران در تولید جوجه یک‌روزه رتبه نخست و در تولید شیر نیز رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر نیز با بیان اینکه برپایی نمایشگاه می‌تواند تولیدکنندگان را تشویق کند، اظهار کرد: قائم‌شهر در تولید مرغ و دام از ظرفیت بالایی برخوردار است.

فرزین فرهادی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه 12 درصد تولیدکنندگان مازندرانی شرکت کرده‌اند و تعداد بسیاری از سایر استان‌ها حضور یافتند، بیان کرد: تولیدکنندگان مازندرانی با شرکت در این نمایشگاه می‌توانند تولیدات خود را با مشابه‌سازی ارتقا دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه می‌تواند در کیفیت تولید بسیار موثر باشد، گفت: تولیدکنندگان در نمایشگاه با کیفیت تولیدات یکدیگر آشنا می‌شوند و برای رقابت در بازار همه‌ تلاش خود را به‌کار می‌گیرند.

گفتنی است  نمایشگاه دام، طیور و شیلات و آبزیان کشور از هفت تا 10 مهرماه از ساعت 16 تا 21 برای بازدید عموم دایر است.

 

فارس مازندران


ارسال دیدگاه