اختلاف نظر وزارت بهداشت و استاندارد در ماجرای آب معدنی دماوند
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

اختلاف نظر وزارت بهداشت و استاندارد در ماجرای آب معدنی دماوند

<p><span style="font-size: larger;">پس از شیوع خبر عدم استفاده از آب معدنی دماوند در بین مردم، دو دستگاه اصلی نظارتی و قانونی در کشور، دو نظریه متفاوت در خصوص سلامت این محصول ارائه کردند که موجب شد تا مردم بر سر دو راهی استفاده از این محصول قرار گیرند.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ این روزها خبر  ممنوعیت استفاده از آب معدنی دماوندی بر سر زبان هاست که یک چهارم از بازار آب های بسته بندی کشور را در اختیار خود دارد.


پس از شیوع خبر عدم استفاده از آب معدنی دماوند در بین مردم، دو دستگاه اصلی نظارتی و قانونی در کشور، دو نظریه متفاوت در خصوص سلامت این محصول ارائه کردند که موجب شد تا مردم بر سر دو راهی استفاده از این محصول قرار گیرند.



رسول دیناروند در گفت و گو با برنامه زنده "مردم چی می گن" شبکه سه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم استفاده از آب معدنی دماوند گفت: مردم  آب معدنی دماوند را استفاده نکنند.


وی تصریح کرد: در آزمایشات انجام شده از سوی این وزارت، مشاهده نوعی میکروب در این محصول، موجب صدور این خبر شده است.


معاون وزیر بهداشت و درمان کشور خاطرنشان کرد: وظیفه این وزارت حفظ سلامت مردم است و گاه به علت ضرورت موضوع، برخی امور ضرب الاجلی اطلاع رسانی می شود، چرا که تاخیر در این امر موجب بروز صدمات به سلامت جامعه می شود.


وی همچنین در گفت و گو با اخبار 20:30 با بیا اینکه ضرورتی نداشت مسئولان استاندارد در این خصوص اظهارات متفاوتی را داشته باشند، اذعان کرد: دستگاه های نظارتی باید احترام به یکدیگر و دیگر دستگاه ها را حفظ کنند.


وحید مرندی مقدم نیز در گفت و گو با این برنامه در خصوص اظهارات استاندارد در خصوص سلامت آب معدنی دماوند گفت: آب معدنی دماوند با توجه به معیارهای موجود ارزیابی این سازمان، در سلامت است.


وی با بیان اینکه استاندارد بر اساس معیارهای مصوب از سوی ارگان های ذیربط تصمیم می گیرد، خاطر نشان کرد: اخیرا تفاهم نامه همکاری بین سازمان استاندارد و وزارت بهداشت امضا شد که طی آن تبادل آخرین تغییرات قوانین فی ما بین آنها در صدر این تفاهم نامه قرار داشت، اما تاکنون هیچ نامه مکتوبی از سوی این وزارت به استاندارد مبنی بر تغییر معیارها و یا ممنوعیت سلامت و یا استاندارد اب معدنی دماوند به ما ابلاغ نشده است.


معاون نظارت بر اجرای استاندارد در بخشی از این گفت و گو با بیان اینکه هر آب بسته بندی لزوما آب معدنی نیست، متذکر شد: آب های بسته بندی موجود در بازار بر دونوع آب معدنی و آب آشامیدنی است.


مرندی با بیان اینکه مردم هنگام خرید به برچسب ها نگاه کنند تا نوع آب های بسته بندی را تشخیص دهند، یادآور شد: هر کدام از این دو نوع آب بسته بندی دارای ویژگی ها، خواص و ترکیبات متفاوتی است.


شایان ذکر است تداخل و تفاوت نظرات این دو دستگاه نظارتی در خصوص آب معدنی دماوند مردم را بر سر استفاده یا عدم خرید آب معدنی دماوند بر سر دو راهی قرار داده بود که بر اساس اعلام وزارت بهداشت ممنوعیت استفاده از این محصول تا اطلاع ثانوی مورد تایید قرار گرفته است.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه