پالایش بازار از قاچاق، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی سه نقش عمده بازار در کشور است
اختصاصي/ نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي:

پالایش بازار از قاچاق، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی سه نقش عمده بازار در کشور است

<p><span style="font-size: larger;">بازار با خرید و عرضه کالاهای ایرانی به جای کالای خارجی نقش عمده و بسزایی در خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.<br /> </span></p> <p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> </span></p> <p>&nbsp;</p>

سید محمد حسن ابوترابی در حاشیه مراسم تجمع بازاریان تهران در مسجد عزیزاله بازار گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف در پاسخ به این سوال که نقش عمده حال حاضر اصناف و بازاریان در کشور چیست، گفت: وظایف فعلی بازاریان در چند نکته قابل تامل است. نقش نخست بازار پالایش بازار از کالاهای قاچاق است. بازاریان می تواند بازار را از هرگونه کالای قاچاق پاک نگاه دارند.


وی تصریح کرد: نقش بارز دیگر بازار بی شک حمایت از کالای ایرانی است. بازار با خرید و عرضه کالاهای ایرانی به جای کالای خارجی نقش عمده و بسزایی در خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.


نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: البته در تحقق اقتصاد مقاومتی جدای از نقش بسزای بازار، باید برنامه های مناسب و جامع برای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شود.


ابوترابی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص در خواست اصناف و بازاریان در تدوین، توسعه و تغییر برخی قوانین نظام صنفی اذعان کرد: این درخواست ها از سوی نمایندگان اصناف مطرح خواهد شد و پس از بررسی و تایید آن عملیاتی خواهد شد.


گفتنی است نزدیک به دو سال است که طراحی نرم افزار شناسایی کالاهای قاچاق در کشور به چندین ارگان سپرده شده است، اما هنوز این نرم افزار طراحی و آماده به کار نشده است که این امر موجب شده است که هیچ ابزاری جهت شناسایی کالای قاچاق در سطح عرضه وجود نداشته باشد؛ نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار ما پاسخ داد: ارگان های مربوطه در حال کار و آماده سازی این نرم افزار هستند و ان شاء الله در آینده ای نزدیک هم آماده خواهد شد.







ارسال دیدگاه