عرضه داروهای قاچاق در ناصرخسرو تعطیلی ندارد!
اختصاصي/ گزارش ميداني مازند اصناف از بازار دارو

عرضه داروهای قاچاق در ناصرخسرو تعطیلی ندارد!

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><span lang="AR-SA">شاید گوش کمتر کسی به خیابان ناصر خسرو نا آشنا باشد، یکی از خیابان های قدیمی تهران که از سال ها پیش به پاتوق فروشندگان داروهای نایاب تبدیل شده است.</span></span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ شاید گوش کمتر کسی به خیابان ناصر خسرو نا آشنا باشد، یکی از خیابان های قدیمی تهران که از سال ها پیش به پاتوق فروشندگان داروهای نایاب تبدیل شده است.


خیابانی که طی چند دهه اخیر تنها مرکز داروهای کمیاب و نایاب بیماران کشور است.  داروهایی که در سالیان گذشته پس از ورود به کشور اولین و شاید تنها مقصدشان کوچه های تنگ و باریک ناصرخسرو بود .


خیابانی که بارها مسئولان کشور از پاکسازی آن به رسانه ها خبر داده اند؛ اما فعالیت دلالان و سوداگران دارو در آن همچنان پا برجاست.


کافی است بعنوان یک رهگذر از خیابان سعدی به سمت توپخانه، یا از ابتدای باب همایون به سمت بهارستان، ناصر خسرو به سعدی و حتی حول میدان توپخانه بویژه در حاشیه شرکت ارتباطات زیر ساخت حرکت کنید، تجمع این دلالان را بوضوح می بینید که با نگاه زیر چشمی به سمتتان زیر لب و با اشاره به شما می گویند: دارو، دارو می خوای؟ حتی برخی کارت ویزیت هایشان را به شما می دهند و می گویند: هر وقت کاری داشتی با هام تماس بگیر...


یکی از این دلالان که سنش به 25 سال هم نمی رسد به سمت من آمد و با تعارف کارتش گفت: دارو می خواهی با من تماس بگیر...


یکی دیگر از این دلالان که اهل کردستان  است ،در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: من از ساعت 4 صبح تا 4 شب پاتوقم اینجاست، درآمدم هم عالیه و هر وقت کاری داشتی من همیشه اینجام.


وی در پرسش به این سوال خبرنگار ما که آیا منم می تونم اینجا پیشتون کار کنم پاسخ داد: به هیچ وجه، ما همه مون همو میشناسیم و به هیچ دلال تازه ای اجازه نمی دیم اینجا پاتوق کنه...


در پایان روی سخن ما با مسئولان ذیربط است مسئولانی که هر از چندگاهی خبر از جمع آوری و پاکسازی این دلالان می کنند، دلالانی که از نیاز مبرم بیماران به نفع خود سود می برند و با در اختیار گذاشتن داروهای مورد نیاز این بیماران بازای قیمت چند ده برابری پول خوبی به جیب می زنند ...


مسئولان گرامی این داروها جدای از قیمت چند برابری و گاه سر به فلک کشیده شان، هم قاچاق اند و هم تاریخ مصرف گذشته و هم بازار سیاه داروهای کمیاب؛ لطفا نسبت به جمع آوری این دلالان همت جدی بخرج دهید.

منتظر همتتان می مانیم، منتظر روزی که تیتر اول تمام رسانه ها پاکسازی حقیقی این دلالان در ناصرخسرو و خیابان های حول آن باشد.


ارسال دیدگاه