دام‌های قربانی از مبادی تایید شده دامپزشکی تهیه شود/استقرار اکیپ دامپزشکی در سطح میادین مازندران
دو به شک بودن مصرف گوشت قرمز در مازندران

دام‌های قربانی از مبادی تایید شده دامپزشکی تهیه شود/استقرار اکیپ دامپزشکی در سطح میادین مازندران

<p><span style="font-size: larger;">معاون سلامت دامپزشکی مازندران گفت: دام&zwnj;های قربانی از مبادی تایید شده دامپزشکی تهیه شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  مصرف گوشت قرمز در استان مازندران همچنان مانند روال تابستان باید ادامه یابد؛ این مطلبی است که معاون سلامت دامپزشکی استان در سایت منتسب به دامپزشکی مازندران مطرح کرد.

البته با ظرافت خاصی مطرح شد ولی از صحبت‌های معاون سلامت دامپزشکی می‌شود اینگونه برداشت کرد که خطر بیماری تب کریمه کنگو در مازندران همچنان ادامه دارد.

مطالب سایت دامپزشکی مازندران در ارتباط با خرید و تهیه دام و نیز میزان اعلام آمادگی دامپزشکی استان مازندران در مطالب ذیل بیان می‌شود.

حمید رسولی زاده اظهار کرد: مردم در هنگام خرید دام قربانی جهت تائید سلامت دام زنده به مامورین دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: از دو روز قبل از عید قربان اکیپ‌های ثابت دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام در شهرستان‌های استان ضمن معاینه دام، خریداران دام قربانی را از سلامت دام مطلع می‌کنند.

رسولی زاده افزود به‌منظور کنترل و نظارت دقیق با شهرداریها مکاتبه شده تا از عرضه دام زنده در جاهای مختلف شهر جلوگیری و به‌منظور نظارت بر عرضه دام سالم در یک و یا دو نقطه از شهر ترجیحاً کشتارگاه دام و یا مراکز عرضه دام زنده اقدام به فروش دام قربانی شود.

وی از شهروندان خواست هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند و در تامین سلامت خود و خانواده خود با ماموران دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام همکاری لازم را داشته باشند.

رسولی‌زاده تاکید کرد در روز عید قربان نیز همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان با حضور کارشناسان دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی آماده ارائه خدمات به شهروندان بوده و هم‌استانی‌های عزیز می توانند با تماس با ادارات دامپزشکی پاسخ سوالات بهداشتی و شرعی خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گوشت باید 24 ساعت در دمای معمولی یخچال (صفر تا چهار درجه سانتیگراد) نگهداری و سپس مصرف شود.

معاون سلامت دامپزشکی مازندران با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نظیر تب کریمه کنگو و ... گفت: کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان نیز به‌صورت رایگان دام های را قربانی و لاشه را بعد از بازرسی توسط کارشناس حاضر در کشتارگاه تحویل صاحب می دهند.

وی در پایان گفت: در روز عید قربان مردم به کشتارگاه دام مراجعه کرده تا با حضور کارشناس دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی، دام قبل از کشتار معاینه و سپس گوشت استحصالی نیز بازرسی بهداشتی شده تا با مصرف گوشت سالم از انتقال بیماری‌ها جلوگیری شده و شاهد ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه باشیم.

 

کارمند شمال


ارسال دیدگاه