سیاست اصولی ایران خلع سلاح اتمی در جهان است
لاريجاني در ديدار با «ايکو ايتورو»:

سیاست اصولی ایران خلع سلاح اتمی در جهان است

<p><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس مجلس در دیدار با رئیس مجلس سنای کنیا تأکید کرد که سیاست اصولی ایران خلع سلاح اتمی در جهان است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، «ایکو ایتورو» رئیس مجلس سنای کنیا که صبح امروز برای انجام سفری پنج روزه وارد کشورمان شده است، صبح امروز (یکشنبه) در اولین دیدار رسمی خود با مقامات کشورمان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌های دوستانه فیمابین و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

در ابتدای این دیدار، لاریجانی با بیان اینکه سیاست اصولی ایران گسترش همکاری‌های همه‌جانبه و دوستانه با کشورهای آفریقایی است به استقرار دولت‌های جدید در ایران و کنیا اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالای دو کشور برای همکاری و مراوده اقتصادی و سیاسی و ظرفیت‌های دولت‌های جدید برای ارتقای مناسبات فیمابین، ایران و کنیا می‌توانند دور جدیدی از روابط دوستانه را آغاز نمایند.

وی همچنین بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی برای تقویت و تحکیم روابط در حوزه‌های گوناگون تأکید و خاطرنشان کرد: تبادل هیأت‌های پارلمانی و تشکیل گروه‌های دوستی-پارلمانی نقش قابل توجهی در افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف خواهند داشت.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش با تأکید بر علاقمندی مجلس برای تحکیم ارتباطات پارلمانی با کنیا، به نقش و جایگاه با اهمیت ایران و کنیا در خاورمیانه و آفریقا و تحولات مهم این دو منطقه اشاره کرد و ضرورت تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم فیمابین دو کشور را یادآور شد.

وی همچنین به مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو اشاره کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی در برنامه هسته‌ای خود به دنبال استفاده از جنبه‌های مختلف اقتصادی، درمانی و صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است.

لاریجانی بر همین اساس سیاست اصولی کشورمان را خلع سلاح اتمی و کشتار جمعی در جهان دانست.

در ادامه این ملاقات «ایکو ایتورو» رئیس مجلس سنای کنیا نیز با اشاره به روند همکاری‌های دو کشور،‌ تصریح کرد: کنیا خواهان گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه همکاری‌های نفتی، معادن و محصولات کشاورزی است.

وی همچنین با اشاره به وقوع عملیات تروریستی اخیر در نایروبی، متذکر شد: گروه‌های تروریستی نگرانی عمده و تهدیدی بزرگ برای امنیت کشورهای آفریقایی هستند و کنیا از همکاری با سایر کشورها برای مقابله با این پدیده استقبال می‌کند.


ارسال دیدگاه