تحلیل رئیس اتحادیه از قیمت طلا در روزهای آینده/چرا دیروز سکه گران شد

تحلیل رئیس اتحادیه از قیمت طلا در روزهای آینده/چرا دیروز سکه گران شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">تثبیت این نرخ از سوی بانک مرکزی امریکا به نوعی قبول کردن شرایط اقتصادی موجود است. برای همین طبیعتا اگر نرخ بهره بالا می رفت قیمت طلا کاهش پیدا می کرد چراکه سرمایه گذاری در بخش امور مالی افزایش می یافت.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره آینده بازار طلا و تغییرات نرخ جهانی این کالا به خبرنگار تراز گفت: مدت ها بود بسیاری از معامله گران و دست اندرکاران امور مالی در سطح بین الملل، منتظر اقدام فدرال رزو امریکا در خصوص نرخ بهره بودند. تثبیت این نرخ از سوی بانک مرکزی امریکا به نوعی قبول کردن شرایط اقتصادی موجود است. برای همین طبیعتا اگر نرخ بهره بالا می رفت قیمت طلا کاهش پیدا می کرد چراکه سرمایه گذاری در بخش امور مالی افزایش می یافت و برعکس اگر نرخ بهره کاهش پیدا می کرد طبیعتا سرمایه ها از سمت مسائل مالی و بورس و... خارج می شدند.


وی افزود: بنابراین تثبیت نرخ بهره یعنی قبول شرایط موجود ، همان طور که می دانید شرایط موجود نیز هر روز دچار نوسان است و ممکن است وضعیت بازار تا هفته آینده تغییر کند. یعنی اگر آمار ها و شاخص های اعلامی، دلیل بهبود یا نزول شرایط اقتصادی باشند طبیعتا وضعیت بازاز طلا نیز،تغییر خواهد یافت.

 

کشتی آرای تصریح کرد: از پایان روز کاری دیروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه، نرخ جهانی طلا همان ۱۱۴۰ دلار روز جمعه است. مسلما از فردا که آغاز روز کاری جدید در بازارهای بین المللی است در صورت وجود اقدامات جدی، نرخ جدید نیز اعلام خواهد شد.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تراز خاطرنشان کرد: نرخ جهانی طلا در چند روز گذشته از ۱۱۰۸ دلار به ۱۱۳۹ دلار رسید و یک افزایش قابل ملاحظه را تجربه کرد طبیعتا ما در بازار داخلی نیز دیدیم که سکه بهار آزادی دیروز افزایش یافته و به ۹۱۴ هزار تومان رسید که دلیل اصلی آن افزایش نرخ جهانی این کالا بود.


وی در انتها در باره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار طلا گفت: اگر قیمت جهانی طلا را ثابت فرض کنیم نوسانات قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت طلا و سکه خواهد شد. به هرحال قیمت طلا در هرصورت با ارز آزاد محاسبه می شود چرا که در غیر این صورت با خروج غیرقانونی طلا مواجه خواهیم شد. بنابراین هرگونه تغییرات در بازار ارز بر روی طلا اثر مستقیم خواهد داشت.



 گفتنی است: سکه بهار آزادی طرح جدید امروز با قیمت ۹۱۷ هزار تومان و نیم سکه بهار آزادی با افزایش ۲ هزار تومانی به ۴۶۶ هزار تومان رسید به نظر می رسد افزایش نرخ طلا در چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

 


تراز


ارسال دیدگاه