نظارت‌های سختگیرانه بر مهدهای کودک در چالوس/تاکنون تخلفی نداشتیم
مسئول امور مهدهاي بهزيستي چالوس خبر داد

نظارت‌های سختگیرانه بر مهدهای کودک در چالوس/تاکنون تخلفی نداشتیم

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مسئول امور مهدهای اداره بهزیستی شهرستان چالوس از نظارت&zwnj;های سختگیرانه بر مهدهای کودک در چالوس خبر داد و گفت: در سال&zwnj;های اخیر تخلفی در مورد مهدهای کودک گزارش نشده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ مینا نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه 25 مهد کودک در چالوس فعالیت دارند اظهار کرد: از این تعداد 15 مهد کودک شهری و 10مورد نیز روستامهد و همگی خصوصی هستند.

وی با تأکید بر نظارت‌های سختگیرانه بر این مهدها افزود: کسانی که بخواهند مجوز تأسیس مهدکودک دریافت کنند حتماً باید از سوی حراست اداره کل بهزیستی، اداره اماکن عمومی و اداره بهداشت شهرستان تأیید شوند.

مسئول امور مهدهای اداره بهزیستی شهرستان چالوس خاطرنشان کرد: حتی ساختمان مورد استفاده برای مهد کودک نیز باید از سوی مهندسان ناظر ساختمان تأیید شود تا از نظر استحکام و تأسیسات استاندارد باشد.

نوذری با اشاره به شرایط مورد نیاز برای تأسیس و مدیریت مهد کودک، تصریح کرد: مدیر مهدکودک باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط مانند کودکیاری، روانشناسی کودک و غیره باشد، در غیر این صورت امکان اعطای مجوز وجود ندارد.

وی در این مورد ادامه داد: مدیران و مربیان مهدها علاوه بر اینکه مطالعاتی در زمینه آموزش و نگهداری کودک دارند، به طور مستمر در دوره‌های آموزشی نیز شرکت می‌کنند تا همیشه از نظر علمی به‌روز باشند.

مسئول امور مهدهای چالوس با بیان اینکه آموزش‌ها در مهدهای کودک از تنوع زیادی برخوردار است، تأکید کرد: علاوه بر آموزش‌های مرسوم در مهدها مانند نقاشی، کاردستی و بازی، برخی از مهدهای کودک کلاسهای آموزش روخوانی و حفظ قرآن، کلاس زبان و کلاس‌های ورزشی را نیز برگزار می‌کنند.

نوذری با اشاره به اینکه در سالهای اخیر خوشبختانه تخلفی در مورد مهدهای کودک گزارش نشده است، گفت: گاهی شایعاتی در مورد انجام رقص و آواز در برخی مهدها به گوش می‌رسد، اما همه این‌ها شایعه است و تاکنون گزارش مستندی نداشتیم، در بازرسی‌های محسوس و نامحسوس نیز با موردی برخورد نکردیم.

وی در پایان در مورد شهریه مهدهای کودک یادآور شد: مهدها بر اساس تعداد ستاره‌ها و نیز نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، شهریه دریافت می‌کنند، اما این شهریه نیز می‌بایست از طرف اداره‌کل بهزیستی مازندران تأیید شود.


ارسال دیدگاه