به گزارش مازند اصناف؛ نیمهدوم شهریور زمانی است که خانوادهها برای خرید نوشتافزار فرزندان خود بار دیگر قبل از اسفندماه به بازار میروند، با وجود اینکه بازار خرید نوشتافزار با شکل و شمایل خارجی به وفور دیده میشود، هستند خانوادههایی که با دقت و وسواس بهدنبال تهیه نوشتافزارهای با طرحها و مارکهای وطنی هستند و مقصد خود را فروشگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میبینند اما در فروشگاههایی که به نام کانون هستند و در ذهن نماد دار و سار را دارند، نیز مارکهای خارجی دیده میشود.
فروشگاه شلوغ کانون و پرورش فکری مرکز مازندران با آرم کانون که بر روی لباس فروشندگان آن دیده میشود، نویدبخش خرید ملزومات آموزشی ایرانی است اما با طرحها، رنگها و مارکهای خارجی مواجه میشوید که نشان میدهد باز هم راه را بیراهه آمدیم و خبری از نوشتافزار ایرانی نیست.
استقبال نکردن خانوادهها و کودکان نظری است که فروشندگان درباره نبود این نوشتافزارها عنوان میکنند؛ این نوشته قصد قضاوت ندارد اما نباید در این بخش فقط توپ را به گردن خانوادهها انداخت که خانوادهها استقبال نمیکنند اما زمانی که فقط بر روی ویترین طرحهای پر زرق و برق خارجی و طرح انیمیشنهای خارجی بر روی دفاتر و نوشتافزارها نقش بسته است و با تبلیغات تند و تند فروشندهها در مورد کیفیت نوشتافزارهای خارجی مواجه میشویم، تنها راهکار تسلیم شدن است که خانوادهها در پی بخر بخر فرزندان، در نبود نوشتافزار ایرانی دیده میشود.
امسال هم گذشت و اما هنوز منتظر نوشتافزارهای ایرانی ماندیم حتی در فروشگاههای کانون پرورش فکری نیز نوشتافزار ایرانی موجود نیست.
ارسال دیدگاه