صنعتی نشدن شالیکوبی های مازندران، 20 درصد از تولیدات کشاورزان را هدر می دهد
اختصاصي/نماينده مردم ساري در مجلس:

صنعتی نشدن شالیکوبی های مازندران، 20 درصد از تولیدات کشاورزان را هدر می دهد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">نماینده مردم ساری و میاندرود در خانه ملت با بیان اینکه مگر قرار نبود در برنامه سوم شالیکوبی های استان را صنعتی کنیم اما چرا این اتفاق عملی نشد؛ متذکر شد: ما بد عمل کردیم و در حال حاضر شالیکوبی های ما 20 درصد از تولیدات کشاورزان ما را هدر می دهند.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛محمد دامادی در نشست مشترک استاندار مازندران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها، فعالان اقتصادی با رئیس اتاق ایران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد:شاید در نگاه اول در بخش صنعت بگوییم ما نقدینگی نداریم،  اما باید دانست نقدینگی تنها عامل رکود صنعت ما نیست بلکه موضوع اصلی سیاست اشتباه بانک ها در این بخش است.


وی با بیان اینکه مازندران را در کشور به قطب کشاورزی می شناسند اما باید دید چه اتفاقی برای کشاورزی ما افتاده است؛ تصریح کرد: در حالیکه در هر هکتار زمین های کشاورزی مازندران 3 تا 5.5 تن برنج برداشت می شود همین الان و در تایلند این مقدار به 9 تن می رسد.


نماینده مردم ساری و میاندرود در خانه ملت با بیان اینکه مگر قرار نبود در برنامه سوم شالیکوبی های استان را صنعتی کنیم اما چرا این اتفاق عملی نشد؛ متذکر شد: ما بد عمل کردیم و در حال حاضر شالیکوبی های ما 20 درصد از تولیدات کشاورزان ما را هدر می دهند.


دامادی با اشاره به اینکه این اشتباهات مربوط به این دولت نیست و این نتیجه سلسله اشتباهات چندی و چند ساله ماست؛ یادآور شد: پتانسیل استان ما قابل قیاس با کشور هلند است اما تفاوت در بهره برداری زمین تا اسمان است.


نماینده مجلس مردم مرکز مازندران ضمن بیان اینکه نه تنها از رودخانه هایمان استفاده ای نکرده ایم بلکه زشت ترین نقاط شهری ما حاشیه رودخانه هاست؛ اضافه کرد: علیرغم داشتن فرصت هایی نظیر جاذبه های گردشگری و بندرامیرآباد از آنها استفاده مناسبی نکرده ایم...


دامادی در پایان اذعان کرد: برای نجات صنعت، گردشگری و فعالان اقتصادی مان باید اتاق بازرگانی و اصل و اصلاح تنظیم گرایی بازار استان را به استفاده از نظرات کارشناسان و فعالان اقتصادی باور کنیم.

 

انتهای پیام/

حسن قربان زاده


 


ارسال دیدگاه