مهمترین مشکل بخش تولید در استان تامین نقدینگی و قراردادهای بانکی است
اختصاصي/رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مهمترین مشکل بخش تولید در استان تامین نقدینگی و قراردادهای بانکی است

<p><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صنعت مازندران در خصوص مشکلات بخش صنعت و تولید گفت: مهمترین مشکل بخش تولید در استان تامین نقدینگی و قراردادهای بانکی است.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛عصر امروز نشست مشترک فعالان اقتصادی استان در استانداری مازندران با حضورربیع فلاح استاندارمازندران، جلال پور رئیس اتاق ایران، محمد دامادی نماینده خانه ملت مرکز مازندران، عبداله مهاجر رئیس اتاق مازندران و تنی چند از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.


محمد محمد پور در این نشست در خصوص مشکلات بخش صنعت و تولید گفت: مهمترین مشکل بخش تولید در استان تامین نقدینگی و قراردادهای بانکی است.


وی افزود: بانکها در پاسخ به مشکلات بخش تولید می گویند: ما اعتبار نداریم و باید از تهران برای ما مجوز صادر شود.


رئیس سازمان صنعت مازندران ضمن درخواست حل این مشکل از رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: 60 درصد دستگاه های اجرایی کشور در تهران متمرکز شده است و ما توقع داریم این تمرکز گرایی مانع عدالت  و آمایش خدمات نگردد.


وی در ادامه با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی ما در شمال کشور یک دروازه فراملی هستیم؛ تاکید کرد: باعث تاسف است که ما نمی توانیم بخش صنعت و بازرگانانمان را در خطوط هوایی به کشورهای همسایه حمایت کنیم.


محمد پور با بیان اینکه بازار روسیه موضوع مهم و فرصت مناسبی برای بازرگانان و تولیدکنندگان مازندرانی است، تصریح کرد: روابط سیاسی ما با روسیه 100 درصد عالی است اما در بخش تبادلات کالایی و بازار این تعاملات به 5 درصد هم نمی رسد و امیدواریم با اخذ تدابیر لازم شاهد توسعه در این بخش که توسعه اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت باشیم.

 

اصناف سهم بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان مازندرانی دارند


عباس رمدانی نیزدر بخش دیگری از این نشست گفت: در حالی که نزدیک به 80 درصد مراجعه کنندگان به استانداری تقاضای اشتغال دارند؛  اصناف و بازاردر ایجاد اشتغال مازندران فعال و پویاست.


وی تصریح کرد: در ساری 70 اتحادیه داریم که اگر هر اتحادیه در ماه 10 پروانه کسب صادر کنند ما در مرکز استان شاهد  ایجاد 700 فرصت شغلی هستیم که اگر این میزان به کل استان تعمیم داده شود متوجه خواهیم شد که اصناف سهم بسزایی در اشتغال جوانان مازندرانی دارند.


رئیس اتاق اصناف ساری در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید در سفرهای هیات های خارجی ظرفیت های اصناف هم دیده شود؛ متذکر شد: متاسفانه در سفرهای هیات های خارجی به کشور فرصت بازدید آنان از مازندران فراهم نمی شود و غالبا این هیات ها را روانه استان های تهران، فارس و اصفهان می کنند که امیدواریم ظرفیت ویژه مازندران هم مدنظر مسئولان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

بهراد حسینی


ارسال دیدگاه