جلسه هم اندیشی مشکلات فروشندگان تلفن همراه ساری برگزار شد/تصاویر
اختصاصي/ به ميزباني اتاق اصناف ساري صورت پذيرفت

جلسه هم اندیشی مشکلات فروشندگان تلفن همراه ساری برگزار شد/تصاویر

<p><span style="font-size: larger;">عصر امروز جلسه هم اندیشی مشکلات فروشندگان تلفن همراه ساری با حضور اعضا و هیات مدیره این اتحادیه در اتاق اصناف ساری برگزار شد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازنداصناف ؛ عصر امروز جلسه هم اندیشی مشکلات فروشندگان تلفن همراه ساری با حضور اعضا و هیات مدیره این اتحادیه  برگزار شد.


گفتنی است این جلسه که به میزبانی اتاق اصناف ساری برگزار شد با حضور رمدانی رئیس اتاق اصناف مرکز استان و کواکبیان دبیر این اتاق همراه بود.


رضا پلنگ افکن در این جلسه ضمن اشاره به اجرای طرح ریجستری گوشی های همراه از ابتدای مهرماه در ساری گفت: ما از مسئولان اجرایی مهلت زمانی می خواهیم تا نسبت به ساماندهی کالاهای موجود در واحدهای صنفی اقدام نماییم.


وی در ادامه سخنانش به عدم تناسب تعرفه مالیاتی اداره مالیاتی و واحدهای صنفی فروش موبایل اشاره و تصریح کرد: با توجه به این نکته که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان درصد سود واحدهای خرده فروش تلفن همراه را 7 درصد و واحدهای عمده را 3 درصد تعیین کرده اما به علت وجود بازار رقابتی واحدهای صنفی با 2 تا 3 درصد سود گوشی ها را به فروش می رسانند؛ و این در حالی است که سازمان اقتصاد و دارایی ضریب سود مالیاتی واحد های صنف فروشندگان موبایل را 12 تا 14 درصد محاسبه می کند.


رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز استان با تاکید بر این مطلب که وقتی گوشی و کالاهای جانبی تلفن همراه از مبادی قانونی وارد کشور نمی شوند ما برای ارتزاق روزمره مجبور به خرید کالاهای قاچاق هستیم، افزود:ما قطعا با قاچاق کالا مخالفیم؛ اما وقتی تولیدات داخلی و خدمات پس از فروش نمایندگی ها،  پاسخگوی نیاز مشتریان نیست، ما مجبور به تهیه قطعات برای مشتریان از بازار تهران هستیم که بعضا این کالاها قاچاق هستند.


پلنگ افکن در پایان از فروش انلاین و اینترنتی به عنوان یکی از مشکلات حال حاضر بازار تلفن همراه یاد کرد و متذکر شد: فروش انلاین و اینترنتی که هیچ یک از محدودیت ها  و مشکلات واحدهای صنفی را لمس نمی کنند با خیالی آسوده بر بازار حال حاضر بازاریان سنتی و کسبه تاثیر بسزایی گذاشته اند، و خواهش ما از مسئولان رسیدگی و یا اخذ قوانینی است که بازاریان و کسبه نیز در آن دیده شوند.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 

انتهای پیام/

عکس از مجتبی قربانی

 

 




ارسال دیدگاه