ادامه نوسان در تالار شیشه‌ای

ادامه نوسان در تالار شیشه‌ای

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز ۶ واحد ریزش کرد و به کانال ۶۴ هزار و ۵۱۱ واحدی رسید.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ کم بودن حجم و ارزش معاملات، عدم حمایت و اقدام عملی دولت از بورس، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها و نیز رکود حاکم بر اقتصاد، سودآوری بنگاهها را تحت تاثیر قرار داده و مانع ورود نقدینگی جدید به بورس شده است.
 
در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز ۶ واحد ریزش کرد به کانال ۶۴ هزار و ۵۱۱ واحدی صعود کرد.
 
گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از ۲۹۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به ۵۴۱  میلیارد و ۵۶۰  میلیون ریال در بیش از ۲۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
 
در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای حکشتی، وتجارت با روند مثبت و نمادهای فملی، وبملت، تاپیکو، شبریز، خودرو با روند نزولی به کار خود پایان داند.
 
نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد پارس خودور با رشد و نماد بانک صادرات ایران بدون تغییر، و نمادهای بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، پارس خودرو، ایران خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین، ملی صنایع مس ایران با روند منفی به کار خود پایان دادند.
 
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش ۲ واحدی به ۲۵ هزار و ۵۰۲  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد ۱۷ واحدی به ۹ هزار و ۹۲۷ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد ۱۵ واحدی به  ۸ هزار و ۴۸۶ روبه‌رو شدند.
 
شاخص آزاد شناور با روند مثبت ۴۰ واحدی به ۷۳ هزار و ۴۷ واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی ۴۰ واحدی به ۴۵ هزار و ۷۵۵ واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت ۱۸۰ واحدی به ۱۳۷ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.
 
کارشناسان بر این باورندموضوع کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها، کسری بودجه را در کشور به همراه دارد که این موضوع چشم‌انداز صنایع و بنگاهها را تا حدی تحت تاثیر قرار داده و بر روند کلی بازار سهام نیز سایه انداخته است.

 

 


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال دیدگاه