دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران/ مرغ 7250 تومان
اختصاصي/سرپرست مديريت تنظيم بازار سازمان جهاد کشاورزي مازندران خبر داد

دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران/ مرغ 7250 تومان

<p><span style="font-size: larger;">&nbsp;کاهش جوجه ریزی از سوی مرغداران گوشتی دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ حال حاضر بازار است.</span></p>

حسین نگهدار لحظاتی پیش در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران گفت: کاهش جوجه ریزی از سوی مرغداران گوشتی دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ حال حاضر بازار است.


وی تصریح کرد: کاهش قیمت مرغ در طول ماه های اخیر و هم چنین پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان موجب شد تا تعداد قابل توجهی از مرغداران از جوجه ریزی جلوگیری کنند.


سرپرست مدیریت تنظیم بازار جهادکشاورزی مازندران تاکید کرد: جلوگیری از جوجه ریزی واحدهای گوشتی و کاهش بی رویه قیمت مرغ در طی ماه های گذشته سبب کاهش عرضه مرغ در بازار گردید که این موضوع سبب عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و افزایش قیمت مرغ در بازار گردید.


نگهدار با اعلام اینکه مازندران 10 تا 11 درصد تولید گوشت مرغ کشور را بر عهده دارد؛ خاطر نشان کرد: کاهش عرضه مرغ در مازندران و افزایش قیمت آن در بازار کشور نیز اثر مستقیمی دارد و این افزایش مرغ در بازار کشور نیز رخ داده است.


وی در پایان با بیان اینکه قیمت امروز بازار مرغ کیلویی 7 هزار و 200 تومان است، یادآور شد: با توجه به توزیع مرغ منجمد 5 هزار و 500 تومانی شرکت پشتیبانی امور دام به بازار و همچنین جوجه ریزی شرکت های گوشتی امیدواریم طی هفته آینده شاهد کاهش نسبی قیمت مرغ در بازار کشور و استان باشیم.

انتهای پیام/

مجتبی قربانی





ارسال دیدگاه