اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور/ واحد تولیدی فعال در چالوس نداریم
امام جمعه چالوس:

اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور/ واحد تولیدی فعال در چالوس نداریم

<p><span style="font-size: larger;">امام جمعه شهرستان چالوس گفت: بحث اقتصاد مقاومتی به&zwnj;عنوان تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چالوس، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت بالا بردن سطح تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تقویت و مقاوم‌سازی تولیدات داخلی، ترمیم ساختارهای فرسوده و ناکارآمد اقتصادی مانند کارخانه‌های فرسوده و اعمال مدیریت درست و عقلایی و مدبرانه است.

وی با بیان اینکه رهبری به لزوم تولید فرهنگی سالم و جلوگیری از تولید فرهنگی ناسالم و مضر اشاره داشتند، افزود: معظم‌له دولت و دستگاه‌های فرهنگی کشور را دارای رسالت سنگین در این رابطه دانستند که باید تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های‌شان با اهداف و مبانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) هماهنگ شوند.

امام جمعه چالوس تصریح کرد: ساخت فیلم پیامبر اسلام حرکت در مسیر تولیدات فرهنگی سالم است.

وی با تشریح فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد: هوشیاری در مقابله با نفوذ دشمن، موضع صریح و شفاف داشتن، پرهیز از رفتاری که باعث قرار گرفتن در نقشه و پازل دشمن می‌شود، پرهیز از هرگونه حرفی که باعث تنش، تشنج و اختلاف می‌شود از جمله رهنمودهایی است که باید در عرصه سیاست مورد توجه قرار گیرد.

راشدی با اشاره به توصیه‌های مهم رهبری در عرصه نظامی نیز خاطر‌نشان کرد: با توجه با تهدیدات مکرر دشمن به حمله نظامی، آمادگی دفاعی و تقویت بنیه نظامی، تولید توانمندی‌های نظامی عامل بازدارنده خواهد بود که رزمایش اقتدار ثارالله و رونمایی از سامانه هوایی هوشمند پیامبر اعظم(ص) که می‌تواند اهداف نظامی دشمن را در عمق 150 کیلومتر قبل از رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی رهگیری و منهدم کند از جمله توانمندی‌های نظامی ما است.

وی تصریح کرد: به‌ دلیل همین توانمندی‌ها است که دشمنان ما جرات کمترین تحرک نظامی علیه ما را ندارند، اما برای اینکه دل خودشان را راضی کنند و ذره‌ای از حقارتی که در برابر جمهوری اسلامی پیدا کردند بکاهند از این حرف‌ها می‌زنند.

راشدی در ادامه با بیان مناسبت‌های هفته گفت: امروز 13 شهریور روز تعاون نام‌گذاری شده و طبق قانون اساسی سه نوع اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی وجود دارد که براساس فرهنگ دینی که همان برکت در جماعت است شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های اقتصادی باید وحدت جمعی را در نظر گرفت، افزود: وقتی افراد به‌صورت جمعی با هم کار کنند، سرمایه‌شان، فکر و توانایی‌هایشان را روی هم بگذارند در نتیجه امور بهتر به‌پیش می‌رود و سبب ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

 راشدی با اشاره به اینکه دولت نیز باید از جوانان حمایت کند، تاکید کرد: اگر چه در سیاست‌های ابلاغی اصل 44، رهبر معظم انقلاب فرمودند:" اقتصاد تعاونی را تقویت کنید، چتر شرکت‌های تعاونی برای اقشار ضعیف جامعه گسترده شود." اما هنوز این حمایت‌ها فعال نشده است و در شهرستان چالوس واحد تولیدی فعال که بیش از 50 نفر را زیر پوشش قرار دهد، نداریم.

وی در پایان متذکر شد: این موضوع هشداری است به مسئولان شهرستانی و استانی که در بخش اقتصاد مقاومتی و در توسعه اقتصاد مقاومتی در تولید، صنعت و کشاورزی باید بیشتر تلاش کنند.

 

فارس مازندران


ارسال دیدگاه