ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات روستائیان لازم است
مديرعامل شرکت تعاوني روستايي عباس‌آباد:

ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات روستائیان لازم است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی ولی&zwnj;عصر(عج) عباس&zwnj;آباد، گفت: جهت حمایت از بخش تولید، ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات تولیدی روستائیان لازم است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سعید مرتمی به‌مناسبت روز تعاون در گفت‌وگویی اظهار کرد: شرکت تعاونی روستایی عباس‌آباد درسال 1338 افتتاح شد.

وی هدف شرکت تعاونی روستایی را خدمات‌رسانی به کشاورزان بیان کرد و افزود: این تعاونی در جهت توزیع کود و سم بین کشاورزان و توزیع نفت در روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار نیستند، فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی ولی‌عصر(عج) عباس‌آباد از دیگر اقدامات این شرکت را برپایی فروشگاه مواد غذایی جهت تامین مایحتاج کشاورزان، شهروندان و مسافران عنوان کرد و ادامه داد: برپایی این فروشگاه باعث ایجاد اشتغال بیش از چهار نیروی کار به‌طور پاره‌وقت شده‌ است و با تامین بودجه می‌توانیم جهت اشتغال‌زایی جوانان، فروشگاه‌های دیگری در سطح شهر با مدیریت شرکت تعاونی احداث کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان عباس‌آباد از سه شرکت تعاونی روستایی در سه شهر کلارآباد، سلمانشهر و بخش مرکزی عباس‌آباد و از یک تعاونی گل و گیاه برخوردار است.

مرتمی خاطرنشان کرد: جهت رونق شرکت تعاونی و حمایت از روستائیان اداره جهادکشاورزی و بانک کشاورزی می‌توانند با برپایی کلاس‌ها و دوره‌هایی آموزشی برای کشاورزان، در نظر گرفتن وام‌های کم‌بهره به شرکت تعاونی و کشاورزان در جهت رونق این شرکت و گسترش تولیدات روستائیان کمک شایانی کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی ولی‌عصر(عج) عباس‌آباد با توجه به حاصل‌خیز بودن زمین برای کشاورزی در این خطه و حمایت از اقتصاد مقاومتی، اذعان کرد: شرکت تعاونی روستایی در صورت داشتن اعتبار لازم می‌تواند محصولات تولیدی کشاورزان از جمله مرکبات، کیوی، برنج و سایر محصولات را خریداری کند تا دیگر این قشر زحمت‌کش دغدغه فروش تولیدات را نداشته باشند و فقط برای تولید محصولات باکیفیت و انبوه تلاش کنند.

وی از دولت خواست، بازار فروش محصولات تولیدی روستائیان را فراهم کند و اظهار کرد: در گذشته برای کشاورزان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شد اما اکنون به دلیل نبود اعتبار کافی دوره‌ی آموزشی برگزار نمی‌شود اما کشاورزان اگر سوالات کارشناسی داشته باشند آنها را به متخصصین امر کشاورزی معرفی کرده تا از راهنمایی‌های آنها برای تولید بهتر محصولات کشاورزی بهرمند شوند.

وی در پایان یادآورشد: کشاورزان عباس‌آبادی در جهت تولید محصولات کشاورزی از جمله خرمالو، مرکبات و کیوی فعالیت خوب و تولیدات انبوه دارند چنان‌که سال گذشته یکی از باغداران این شرکت تعاونی باغدار نمونه شهرستان عباس‌آباد معرفی شد.

 

منبع: دریاسر


ارسال دیدگاه